Spektrum DX6i med AR6200 DSM2

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hakank
    • maj 2006
    • 1775

Hmmm

"Purchases must be made from an authorized Horizon Hobby dealer in the 50 United States, Canada, Puerto Rico or the Virgin Islands"

Hittar man erbjudandet för UK på Horizons UK's websida?

/Håkan
    "Allting beror på allting"

Kommentar

• LAN
      • okt 2006
      • 188

Här är länken till den engelska kampanjen:

Kommentar

• hakank
        • maj 2006
        • 1775

Nu blev jag väldigt sugen på att beställa. Kunde dock inte se att Al's Hobby var autoriserad i sammanhanget? Borde framgå nånstans på deras site. Har du sett ngt i den vägen där?

/Håkan

Kommentar

• LAN
          • okt 2006
          • 188

Samma fråga ställdes i Al's Hobbies supportforum på www.rcmf.co.uk, och svaret var att de är auktoriserade men att Horizon missat att inkludera dem på websidan. Så det borde vara OK!

/Leif

Kommentar

• hakank
            • maj 2006
            • 1775

Ok! Hittade inlägget. Spädde på med frågan om dealen inkluderade beställningar från utlandet.

/Håkan

Kommentar

• LAN
              • okt 2006
              • 188

Jag såg att Ali svarade, det verkar alltså inte vara några problem att nyttja erbjudandet från Sverige - bra nyheter för alla som är sugna på att testa 2,4 GHz! Min sändare har inte dykt upp ännu... men borde vara här vilken dag som helst nu.

Kommentar

• T5
                • jul 2006
                • 1300

Jag beställde en JRx9303+ JR 9ch mottagare för $529.- hos Donald-hobby i USA.
                Köpte ingen extra mottagare med sändarpaketet så jag kan inte nyttja erbjudandet om gratismottagare.

(Jo, USA effekt, men det tar vi i en annan tråd...Pliiis )

Kommentar

• Zekee
                  • maj 2006
                  • 604

Nån vänlig själ som kan länka till combon?
                  --------------------------------------------------
                  Proud Member of Ånge modellklubb...

Kommentar

• LAN
                    • okt 2006
                    • 188

Fick min DX6i idag, tog alltså en vecka från beställning. Blev dock lite besviken på Al's Hobbies, en av mottagarna var slut i lager och jag fick aldrig reda på detta (då hade jag bytt till annan mottagare). Så det blev inte riktigt så billigt som jag trodde, för frakten blev ganska betydande, 35 pund. Dessutom hade de glömt att bifoga ett "validation number", fast det kan jag ju få i efterhand.

Ni som funderar på att beställa, ring in beställningen så att ni vet vad ni får. Det är alltså inte bara svenska handlare som har svårt att visa lagersaldo på webben :(

Men till det väsentliga - radion. Den känns helt OK i det stora hela, men vissa detaljer är lite väl plastiga och rullhjulet är lite för känsligt. Men med tanke på priset tycker jag den känns bra. Menyerna känns enkla och logiska. Mottagaren (AR6200) är väldigt liten, blir inga problem att få plats med den i de allra flesta plan. Hoppas kunna testa ordentligt i helgen!

/Leif

Kommentar

• hakank
                      • maj 2006
                      • 1775

Fick du inte reda på fraqktpriset vid utcheckning? Hmm..Vilken mottagare var det de inte hade i lager? Funderar på om jag skall satsa på endast fullräckvids eller ta en (två) micro..

/Håkan

Kommentar

• LAN
                        • okt 2006
                        • 188

Nej, frakten beräknas i efterhand. De skickar med ParcelForce, 48 timmar i hela Europa, därav den höga kostnaden. Det var AR6100 som var slut i lager, och när jag ringde dem sa de att det är ett otroligt sug efter Spektrum-produkter just nu och väldigt svårt att få tag på vissa mottagare.

Jag beställde istället några mikromottagare från Todd's Models, de tar $40 för en AR6100 och är rekordsnabba att levereras (mina mottagare var skickade 3 timmar efter lagd order).

Kommentar

• hakank
                          • maj 2006
                          • 1775

Ok.

$40 = 240:- X 1.25 = 300 + frakt..Hmm.. Tål att tänka på.

Jag tror jag beställer fullräckvidsmottagare efter lite övervägande. 5st räcker ju en bit. Dessutom misstänker jag att det är ganska enkelt att flytta mellan planen då man inte behöver trassla med en kabelantenn..

/Håkan

Kommentar

• Kenna
                            • maj 2006
                            • 233

Inte för jag vill vara någon messersmither men momsen tillkommer på hela summan, alltså inkl frakt så det blir.

$40 = 240:- + frakt x 1.25

Kommentar

• hakank
                              • maj 2006
                              • 1775

Jo :badgrin:

/Håkan

Kommentar

• hakank
                                • maj 2006
                                • 1775

Har iaf beställt. De kunde inte kolla via telefon om det fanns i lager...jaja..

/Håkan

Kommentar

Arbetssätt...