Om det nu är så att man av någon konstig anledning har något slags behov av att pilla på antennen under flygning så tror jag att det är en bra ide att ha kvar sin 35MHz-utrustning. Men annars så tycker inte jag att det har presenterats något dåligt med 2.4GHz i den här tråden, mer än att det kanske är lite dyrt att byta ut sin fult fungerande 35MHz-utrustning. Så jag förstår inte vad problemet är? För det är väll ingen som tvingar er med 35MHz-utrustning att byta eller? Det känns i alla fall lite så när man läser vissa inlägg här tycker jag.
[Ålänning;229472]Vet att flera skyller på 35MHz-utrustningen när de kraschar och direkt svär och spottar
att de ska skaffa 2.4GHz direkt. Kan ju tillägga att det inte alltid är 35Mhz som är
problemet... finns annat som kan failera också. ;-) [/QUOTE]
Jag skulle gissa på att det är sådana personer som även skyller på 2.4GHz-utrustningen när de kraschar.
DanneG summerar den här tråden perfekt. Folk är i regel rädda för sånt som är nytt och som dom kanske inte förstår. Men saken är ju den att det lär ju inte vara en slump att så många använder 2.4 idag, och att de som tillverkar utrustning i dag börjar gå ifrån 35MHz.
[Ålänning;229472]Vet att flera skyller på 35MHz-utrustningen när de kraschar och direkt svär och spottar
att de ska skaffa 2.4GHz direkt. Kan ju tillägga att det inte alltid är 35Mhz som är
problemet... finns annat som kan failera också. ;-) [/QUOTE]
Jag skulle gissa på att det är sådana personer som även skyller på 2.4GHz-utrustningen när de kraschar.
DanneG summerar den här tråden perfekt. Folk är i regel rädda för sånt som är nytt och som dom kanske inte förstår. Men saken är ju den att det lär ju inte vara en slump att så många använder 2.4 idag, och att de som tillverkar utrustning i dag börjar gå ifrån 35MHz.

Kommentar