Tänkte köpa mig ett Plan
Kollaps
X
-
Jag var på Rynos köpte riktiga mejslar...igår. Det underlättar ju !
ESC:en ligger i Servo brunnen i Nosen! -Lite dumt! När servos skall styra noshjulet. Jag vill ha bort det. Jag vill hellre att det sitter vid sidan om + i under sidan på träskivan!! Skall försöka med en klick Silicon.....
Men det är lite trångt o bökigt! Skulle haft ngn klädnypa? eller dylikt.
Fästena till Stöd stängerna till vingarna! Fick jag "Putsa av" lite. För att lättare kunna montera ute på fältet.
Det blir lite pyssel.
Kommentar
-
Hej igen....
Jag har ett litet problems, som jag hoppas få hjälp med!? Jag köpte en AR637T Mottagare och ett par batterier för att ha till Nya planet! Och plockade fram min gamla DX9:a för ändamålet att börja flyga igen.
Problemet är att Flapsen ligger i nedfällt läge hela tiden. För att den ligger på en fjädrande switch på sändaren, längst fram på Vänster sida. Jag får då stå hålla i den.......om jag ska flyga? Och det går ju inte!!!
¤ Hur ändrar jag den? Till en 3- läges switch?
¤ I vilken Meny? Hittar jag så jag kan ändra den till en annan ?
Jag har inte hittat vart o vilken meny man gör det på dx9. På sikt är det väl tänkt att byta till något bättre? För gamla @@ Ögon
-Men just nu vill bara flyga!
Tack på förhandKommentar
-
-
Ok
-må så vara!
Dom finns ju där av ngn anledning.....
Ville bara att dom skulle fungera som det är tänkt.
-Jag kan iof dra upp dom i topp! Och dra ur kabeln i mottagaren. Eftersom dom ligger på en fjädrande Switch.Kommentar
-
Sen kan jag hålla med om att du kan skippa att använda flapsen till en början. Och för att de skall fungera som tänkt så måste man justera in höjdroder-kompensationen under "Flap system" - oftast dykroder i olika mängd beroende på flaps-läge. Men till en början kan du helt enkelt låta bli att använda flapsen.
RogerKommentar
-
Flapsen kmr kanske inte användas så mkt i början! För att fisa runt lite.Sen kan jag hålla med om att du kan skippa att använda flapsen till en början. Och för att de skall fungera som tänkt så måste man justera in höjdroder-kompensationen under "Flap system" - oftast dykroder i olika mängd beroende på flaps-läge. Men till en början kan du helt enkelt låta bli att använda flapsen.
Roger
Finns dom där..... vill jag ändå att dom skall fungera
Kommentar

Kommentar