Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jag lyckades att få pumpen att gå MYCKET långsammare, Klapp på axeln:thumbup: !!! via en om/nyprogrammering av pumpen, Klapp på huvudet !!!
MEN nästa gång jag satte på mottagaren så gick pumpen in i program mode och sabbade alltihop...och nu låter den som en trimmad damsugare.. IGEN!!!
och nu är jag inte smart nog att få tillbaka den till utgångsläge..dvs skit bakom spakarna..
Okej jag vet inte hur jag lyckades första gången, då hade jag ju givetvis gjort så igen !!
Jag gör såhär:
Futaba 10C Radio
Programerat en linjär kurva från -100% till +100%
Mixat Master kanelen 3(thro) tillsammans med slave kanalen 8(aux2)
Link ON
Switch F
Posi Down
1- På med ström till sändaren, pumpen och mottagaren - Den blinkar inte
2- Ställer switch F i läge ON
3- Kopplar in signalkabel i pumpen
4- Den låter bii buu bupp och lyser grönt... inte bu bu bu bu bu bu som det står i manualen..
Hur får man det att bli reset ?? Så att man kan börja om från början !!
Fly Low - Hit Hard :dance3::fleng::vroam:
Om det kanske går - Så går det troligvis..... ....kanske !!!
Ja nu ska det bara in i bilen och ut till fältet för test !!,
Försöker att få min fru att gå med på att byta bil.. (kör renult clio) så jag får in fler flygplan.. eller sätta dragkrok så man kan hänga en släp efter... Men det går lite trögt i den kampen !!!
Några tips ??
Har din bil 5 stjärnor i euro Ncap??
Som tur är så är clion en combi... Men endå...!!
Jag satte alla punkter på +100% och fick den på så sätt att gå in i prog.mode och sen gjorde en reset, sen gjorde jag om kurvan till ungefär såhär: 1-0% 2-25% 3-23% 4-23% 5-23%
Å nu funkar den perfekt.. Ger ca 1minut rök på 350ml ... Kan säkert få tjockare rök men jag e nöjd!!
Kommentar