Jag är alltid misstänksam mot kineständsystemen men DL ska ju vara en av de bättre.. Du kan ,om du också byter hallgivaren,testa med det andra tändsystemet,dock så kan tändstiftsskallarna vara olika,kolla det först..
Annars blir det knas när du ska trycka dit hatten..
Det där med fabriksinställningar? Hänger på proppen på fullgas,mer örat och en varvräknare som ska avgöra när det är OK..
Har du testat att skruva ut tomgångsnålen, ett kvarts varv kan vara lagom ?
Annars kan du testa det för får den för lite soppa på tomgång så blir den minst sagt grinig o starta..
Den där sista svängen ut till fältet låter lite olycksbådande,kan vara så att den vid något tillfälle värmenypt.
Jag vet att jag låter som en olyckskorp men känns kompet OK?
Det här är inte lätt utan att ha motorn i handen,så allt blir lixom gissningar..:girl_cray3:
Annars blir det knas när du ska trycka dit hatten..
Det där med fabriksinställningar? Hänger på proppen på fullgas,mer örat och en varvräknare som ska avgöra när det är OK..
Har du testat att skruva ut tomgångsnålen, ett kvarts varv kan vara lagom ?
Annars kan du testa det för får den för lite soppa på tomgång så blir den minst sagt grinig o starta..
Den där sista svängen ut till fältet låter lite olycksbådande,kan vara så att den vid något tillfälle värmenypt.
Jag vet att jag låter som en olyckskorp men känns kompet OK?
Det här är inte lätt utan att ha motorn i handen,så allt blir lixom gissningar..:girl_cray3:

Kommentar