Tja mina erfarenheter är de samma , har möjligen kommit lite längre med inkörningen. Ca 20liter genom motorn och justerat in nålarna tillsammans med Mejzlik 23x8 propp. 4 taktar knappt nånting alls och drar som en brunstig oxe genom hela registret. Kör även med canisterdämpare avsedd för DA50 till min vilket får ner ljudet till en helt acceptabel nivå.
DL-50 Tråden
Kollaps
X
-
Senast redigerad av Snickarjävel´n; 2008-08-14, 19:32. Anledning: Det vart canisterdämpare istället för pipa säger dom -
en mycket bra dämpare synd att du inte köpte resten oxå medans du ändå tänkte klokt...Tja mina erfarenheter är de samma , har möjligen kommit lite längre med inkörningen. Ca 20liter genom motorn och justerat in nålarna tillsammans med Mejzlik 23x8 propp. 4 taktar knappt nånting alls och drar som en brunstig oxe genom hela registret. Kör även med pipa avsedd för DA50 till min vilket får ner ljudet till en helt acceptabel nivå.
:love: Get high with hovering not drugs :love:Kommentar
-
Kommentar
-
Ok, pipa sägs ge 500 varv mer än Canister eller vanlig dämpare.
Skulle vara kul att prova en pipa men dom är ju ca 68cm lång så det måste ju modifieras för att montera den i Yaken, min canisterdämpare är bara 35 cm och tunneln ungefär lika lång.
Vad är beteckningen på din pipa? är det en RE2?
K&S 1060 verkar poppis iaf till DA-50
Senast redigerad av Tobbe O; 2008-08-14, 18:28.//TobbeKommentar
-
Tror den heter MTWTD70 eller 75 eller nått.Kommentar
-
Tack Tobbe .......för redogörelsen.
Canisterdämpare!...Kommentar
-
-
Har suttit oppe o funderat hela natten...En tum är ju inte mycket o man jämför med en mil det är ju egentligen pyttelitet med en tum och så till nästa bit Tusen varv runt en löpbana det är mycket på både löpbanan o cykeln så nu då till det viktiga..en dl som kör 22 tum eller om den kör 23 tum skiljer det alltså nästan tusen var för en ynka tum enligt denna tråd o då måste jag ju komma fram till att en dl det är inga starka saker det:thumpdown:
Tusen varv mindre för en sketen tum .....pytts
DA:1headbang:
:love: Get high with hovering not drugs :love:Kommentar
-
Wesse ..... de e därför du har fler juck per minut ........ ett antal tum mindre helt enkelt... :thumbup::aetsch:Kommentar
Kommentar