3W 85iB2 Problem

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tobbe O
    • maj 2006
    • 1431

Ursprungligen postat av Tobben_
    Nu har motorn kommit tillbaks. Dom har bytt förgasarplattan till en som är "rak", den jag hade innan var vinklad 90grader. Är det någon som vet vad "Resitex" betyder? Enligt google så är det typ ett recin eller speciell textilyta? På kvittot från 3W skriver dom:
    Engine rebuild to Resitex
    Vad nu det kan betyda... Provkörning i bänken imorgon.
    Hoppas att den går som den ska. Mvh Tobbe

Du får ju hoppas att den går så bra så att den går att sälja, så kan du ju köpa dig
    en DA-100:cheers2:
    //Tobbe

Kommentar

• Tobben_
      • jan 2007
      • 58

Hejsan Per P. Jag hade det nya tändsystemet sen innan med 2 magneter, en röd o en grön. Det står 4.1 på boxen. Det konstiga var ju att den gick super bra "plant" men då man lutade den mer än 90 grader surade den på cylindern som var nedåt...

Tobbe. Jag hoppas att den går bra för då slipper man ju bygga om en massa... men men nog e man bra nog sugen på en DA100. Vi får se imorgon kväll om det blir en sverker

Kommentar

• Tobbe O
        • maj 2006
        • 1431

Jag tror nog att den går fint nu, tror du inte att den är provkörd i Tyskland?
        //Tobbe

Kommentar

• Tobben_
          • jan 2007
          • 58

Mjo... Det står på kvittot. "Engine test run o.k". Men undra om dom vred motorn medans den var igång...

Kommentar

• Tobben_
            • jan 2007
            • 58

Jaha då var den provkörd och provflugen. Den vart bra nog mycke bättre men jag kommer att sälja motorn och beställa en Da100 inom en snar framtid. Finns annons under säljes. Mvh Tobbe
            Senast redigerad av Tobben_; 2008-06-21, 14:25.

Kommentar

Arbetssätt...