Motor till 73" YAK?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rothman
    • okt 2006
    • 83

    #1

    Motor till 73" YAK?

    Hej

    Jag premiärflög 49" QQ Yaken (LÄNK) idag och gosse vad flint den flög!


    Har suktat efter en bensinare och tänkte ta QQs 73" Yak - Länk


    Undrar dock vad jag ska ha för motor, 25CC?. Finns det några bra? Driftsäkerhet är prio ett. Jag vill ha 3D prestanda och kunna hovra o dra vertikalt utan problem.

    Tips, kommentarer & synpunkter emottages tacksamt.


    /anders
  • harmon
    • jun 2007
    • 247

    #2
    Ja nu e ju jag en del snål..

    så jag skulle köpa.. en CRRCpro26cc motor dom går välda fint..

    Sedan så tycker ja att antigen QQ 73:an såg tung ut eller så var det förhimmla dålig fart i EVO26/Mvvs26:an

    Peakmodel yaken hovrar då buslätt med just denna CRRCpro26cc rova.



    film snutt nera på sidan...

    Kommentar

    • Tobbe O
      • maj 2006
      • 1431

      #3
      Rätta mig om jag har fel men jag är mycket tveksam på att det sitter en CRRCpro26cc bensin i den kärran.

      Min kompis Tobben har flugit en H9 Funtana X100 med en Roto 25 i sommar och den har inte prestanda i närheten av denna kärra.

      Om jag skulle få gissa så sitter det till 99,9% säkerhet typ en OS 160Fx 2-t metanolare i den, kolla rökutvecklingen :lol: kanske har dom lyxat till det med rökagregat i den

      Om det sitter en CRRCpro26cc som går på bensin och är standard så ska jag köpa 2 st, en ska jag flyga med och en ska jag äta upp PDT_Armataz_02_26

      Nu har jag sett filmen en gång till, snacka om falsk marknadsföring, hehe

      Kommentar

      • monch
        • nov 2007
        • 128

        #4
        Tjena!
        Hoppar bara in på denna tråd!
        tror inte heller att det är en sådan motor! har själv Peakmodell 70`` Yak, I den har jag satt en YS 140L. tror mer på den motorn än 26cc bensin..

        Kommentar

        • UncleCurtis
          • okt 2006
          • 24

          #5
          varför inte el?

          Kommentar

          • Tobbe O
            • maj 2006
            • 1431

            #6
            Man ser på avgasröken att det inte är någon bensinare.

            Jag kan tro att det är en bensin 26a som dom startar i början av filmen... men sen är det inte en sån :(

            Kommentar

            • Tobbe O
              • maj 2006
              • 1431

              #7
              Ursprungligen postat av UncleCurtis
              varför inte el?
              För att då sitter inte byxorna uppe

              Kommentar

              • harmon
                • jun 2007
                • 247

                #8
                Tjenare Tobbe...

                ja jag såg att det rök rätt bra av den samt att den varvade fin fint... så det e nog som du säger en Metanolare.. å då e det ju sjukt hur dom har satt ihop filmen... :oops:

                Kommentar

                • harmon
                  • jun 2007
                  • 247

                  #9
                  Hahhaa...


                  tittade på filmen nu igen.. å klart att det e en metanolare... annars e det som du säger rökpump. alt. 20% olja..

                  Kommentar

                  • harmon
                    • jun 2007
                    • 247

                    #10
                    kan ju inte svika min Yak lev. peakmodel.. lol men här e iaf en besinare modell 26cc..


                    Mot en annan peakmodel fast en YS110
                    skillnanden e ju brutalt stor..[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Z5ZRF3qwQ_0"]YouTube - Peakmodel extra 330L 25%[/ame]

                    Kommentar

                    • rothman
                      • okt 2006
                      • 83

                      #11
                      Jag är nöjd med QQ och kommer nog inte byta det mot någon annan tillverkare. Trist att det inte finns någon vettig bensinare i 25 klassen. Jag vill inte ha metanol.

                      El har jag ju redan på lill Yakken =)



                      Hur är Graupners G26 då?


                      EDIT: Röksystem vill jag också ha :-)

                      Kommentar

                      • UncleCurtis
                        • okt 2006
                        • 24

                        #12
                        kan det inte vara ett altenativ att gå på qq yaken för 50cc istället då? vet dock inte hur stor prisskillnad det rör sig om i slutändan? är väl mest modellen och motorn som blir dyrare, resten samma eftersom min gissning är att du inte tänkte slänga i budget servon i den.

                        Kommentar

                        • rothman
                          • okt 2006
                          • 83

                          #13
                          Ursprungligen postat av UncleCurtis
                          kan det inte vara ett altenativ att gå på qq yaken för 50cc istället då? vet dock inte hur stor prisskillnad det rör sig om i slutändan? är väl mest modellen och motorn som blir dyrare, resten samma eftersom min gissning är att du inte tänkte slänga i budget servon i den.

                          Ja det börjar väl lutar väl åt en större... men 180 spännvidd kan ju vara en bra nybörjarbensinare. Plankan ska ju transporteras också. Skillnad i pris 2500:- (73") kontra 4000:- (86") (priser i USA) och sedan motorn, gissar på samma prisskillnad. Jag var rätt inställd på 73 tummaren. Graupners G26 har jag läst ett test av i RCM&E och där fick den bra kritik (förvisso är det inte många "dåliga" artiklar i hobbypressen... go figure).

                          Som sagt, Hur är Graupners G26?

                          Anders

                          Kommentar

                          • wesse
                            • maj 2007
                            • 5864

                            #14
                            Jag tänkte skriva något dumt inlägg men när jag ser din avatar så blir jag lite rädd för dig så jag får väl bara hålla med dig då :lol:


                            Att äta en pizza i Åsele löser alla problem...wesseordspråk...

                            Kommentar

                            • Tobbe O
                              • maj 2006
                              • 1431

                              #15
                              Fegis :lol:

                              Kommentar

                              Arbetssätt...