Motor till 73" YAK?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rothman
    • okt 2006
    • 83

exakt, fegis :-) Jag klarar av det mesta...
    Nu:
    Align T-REX 600 Nitro Pro och en DX7

Förr:
    Align T-REX 500, Align T-REX 450X, Align T-REX 600N, Ikarus Piccolo, JR Airskipper 50, JR Ergo 230 Gasser, JR Ergo 30ss, JR Venture 90, Lama V3, Mikado Logo 10, Mikado Logo 14, Mikado Logo 20, Modelsport Hornet, Protec Zoom 450

Kommentar

• wesse
      • maj 2007
      • 5864

Ursprungligen postat av rothman
      exakt, fegis :-) Jag klarar av det mesta...
      då så...Nu tycker jag inte du ska vara så korkad att du införskaffar en bensin under 50cc utan ska du leka med sådana modeller likt mig då kör man med Metanol detta är fakta som kommer från mig o jag har aldrig fel..yehh

p.s svor som en borstbindare i helgen när jag torkade av kladdet från mina kärror

jag är inte rädd för rothman längre jag kan ju flyga

:love: Get high with hovering
      not drugs :love:

Kommentar

• Tobbe O
        • maj 2006
        • 1431

Jag skulle sätta en OS160FX i QQ 73"an
        //Tobbe

Kommentar

• Tobben_
          • jan 2007
          • 58

Håller med dig Tobbe. Absolut ingen bensinare... Det hörs ju på ljudet oxå, tror inte det finns canister åt crrc`n o "röjsågsljudet" på halvgas med orginalburken går ju inte att ta miste på, tillomed Tanya hörde att det var en metanolare :up:

Kommentar

• rothman
            • okt 2006
            • 83

Ursprungligen postat av wesse
            Bah, mig behöver ingen vara rädd för. jag är rätt sällsam.... flyger hellre än bra, JR kortantenn ! jehaa

Det får bli en större YAK med DA50 då... dags att projektera.

/Anders
            Nu:

Förr:
            Align T-REX 500, Align T-REX 450X, Align T-REX 600N, Ikarus Piccolo, JR Airskipper 50, JR Ergo 230 Gasser, JR Ergo 30ss, JR Venture 90, Lama V3, Mikado Logo 10, Mikado Logo 14, Mikado Logo 20, Modelsport Hornet, Protec Zoom 450

Kommentar

• wesse
              • maj 2007
              • 5864

Bah, mig behöver ingen vara rädd för. jag är rätt sällsam.... flyger hellre än bra, JR kortantenn ! jehaa

Det får bli en större YAK med DA50 då... dags att projektera.

/Anders
              nu har du blivit min stora idol trots radion :lol: en Yak med DA..yehhh ditt liv kommer härmed ta en drastiskt vändning... du har funnit den rätta vägen yehhh ...ska torka lite på mina metanolare nu men ha de :cry:

Wesse som har Rothman som dagens idol...yehh

:love: Get high with hovering
              not drugs :love:

Kommentar

• rothman
                • okt 2006
                • 83

Wesse som har Rothman som dagens idol...yehh
                Kul, jag känner mig hedrad. Här får du en idolbild :-)
                Nu:

Förr:

Kommentar

• bokis
                  • maj 2006
                  • 5041

Åhhh..Kapning på G! I like Corsair! Skitskojig kärra denna dära!
                  Får jag dessutom slå ett slag för XYZ hos hobbycity?
                  MYCKET nice benindriven benisare..
                  // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                  (nu även med biskvier!)

Kommentar

• rothman
                    • okt 2006
                    • 83

Ursprungligen postat av bokis
                    Åhhh..Kapning på G! I like Corsair! Skitskojig kärra denna dära!
                    Får jag dessutom slå ett slag för XYZ hos hobbycity?
                    MYCKET nice benindriven benisare..

Corsair var ju trevlig. XYX vet jag inget om... vi får se vad det blir för utrustning i planet till slut. Jag börjar med att köpa det, så finns det ingen återvändo :-)
                    Nu:

Förr:

Kommentar

• rothman
                      • okt 2006
                      • 83

Sitter och funderar på varför jag ska ha en DA50 när DL50 är så pass mycket billigare. Folket på FlyingGigants verkar ju vara nöjd med den.

visst, DA kanske är folka och DL BMW... men det rullar ju ett antal VW på vägarna;-)

Hursomhelst, flygplanet ska beställas så fort jobbet behagar betala ut lön...

/anders
                      Nu:

Förr:

Kommentar

• Snickarjävel´n
                        • aug 2006
                        • 1927

Sitter och funderar på varför jag ska ha en DA50 när DL50 är så pass mycket billigare.

Då kan du sluta fundera för där sitter enbart prestige i DA jämfört med DL. Med tanke på alla goda erfarenheter där finns av KINESSKIT som DL så finns liksom ingen anledning att gå och köpa sig en dubbelt så dyr motor. Har ett antal flygningar med min DL med lika gott resultat varje gång. Lätt startad som en blondin och hivar rundor med en mejzlik 23x8 som jag kastar apelsiner.
                        brekdahlssnickeriab.se
                        https://www.facebook.com/pages/Br-Ek...6875076?ref=hl

Kommentar

• Nyroth
                          • maj 2006
                          • 721

Hej,
                          Då denna fråga variot uppe förut så svarar jag med en kopia på tidigare svar. Dock fortfarande lika sannt.

Sen stämmer inte den prisbild som Jonny beskrev.
                          Med dagens dollar kurs köper du en DA-50 i Sverige för 4200 Sek ink moms.

Här är då igen mitt svar på denna fråga.

Det finns en del bra alternativ, men ledaren i klassen 50cc encylindriga bensin motorer är utan tvekan DA-50.

Det finns egentligen bara ett enda skäl till att INTE köpa en DA och det är helt enkelt att du inte har råd med en. Att jämföra en DA och en DL via de data fabrikanterna släpper ut är som att jämföra vad som är bäst utav en Huyndai och en Audi genom att jämföra prestanda tabellen i Teknikens värld. Det är 2 helt skilda motorer med enda gemensamma nämnare att dom båda är på 50cc.

- DA har ett vevparti som är utvecklat under 3 år för att minimera vibrationer.
                          - DA har en förgasare som är väl anpassad för en 50cc bensin motor med för ändamålet calibrerade jettings. Walbro ligger bara ett stenkast ifrån DA i Tuscon, ingen slump att DA förgasaren inte har en vanlig numrering.
                          - DA levereras med den välbeprövade tändmodulen som DA använt i 8 år. Den vanligaste felkällan på nästan alla konkurenters motorer är just tänd systemet (3W, ZDZ, DL, Evolution, mfl), felande tändhattar, moduler med överslag och moduler som stör ut radion är MYCKET vanligt.
                          - DA har en oslagbar service nivå både i USA och här i Europa, ALLA reservdelar finns på lager i Tyskland och de mest förekommande finns på lager här i Sverige, det betyder att ingenting är mer än ett par dagar iväg om oturen skulle vara framme.
                          - DA kommer med en mycket enkel och funktionell manual som hjälper dig att lyckas vare sig detta är din första eller sjuttonde bensin motor.
                          - DA är portad så att du kan köra den på både standard dämpare och Pipor utan problem.

Och sist men inte minst ( i allafall för mig som vågar erkänna att jag är lite fåfäng) DA ser ut som en motor i världklass och inte som ett misslyckat gjutförsök av en varpa.

Jodå, jag är uppbackad av DA, jag har kört DA i 8 år, jag har provat det mesta på marknaden i bensin motor väg. Men jag skulle utan tvekan köpa DA även om jag inte var sponsrad, mer viktigt då än någonsin att få det bästa då jag hatar att kasta mina egna pengar i sjön.

Vill du ha en motor som alltid startar, går jämt utan sputter på mellan registret, ger de utlovade 5 hästarna på en för konstflyg anpassat varvtals område och inte för ett pylon race, som alltid kommar att leverera reservdelar till dig, inte bara detta år utan även 2012 eller kanske 2022.......köp dig då en DA.

Med detta menar jag inte att hacka på alla er som köpt något annat än en DA, ni köpte säkert vad ni tycket passade er budget, kunnande eller vilja bäst. En Kineskopia ÄR ett alternativ, men helt enkelt bara inte så bra, därav det lägre priset.

Passa på att köp Amerikanskt nu då dollarn svag, du gör en bra affär.

Mvh,
                          Niklas

Kommentar

• T5
                            • jul 2006
                            • 1300

Med dagens dollar kurs köper du en DA-50 i Sverige för 4200 Sek ink moms
                            -Med dämpare, tändbox och stand off's ??

Jag tycker DL50cc verkar vara mycket krut för pengarna.
                            På RCUniverse och Flying giants verkar storskalaflygarna gilla den, det är bra betyg i mina ögon.
                            För drygt 2000.- + moms, komplett motor med dämpare, det är så bra att man inte kan bortse från priset.

Kommentar

• Nyroth
                              • maj 2006
                              • 721

Ursprungligen postat av T5
                              Med dagens dollar kurs köper du en DA-50 i Sverige för 4200 Sek ink moms
                              -Med dämpare, tändbox och stand off's ??

Jag tycker DL50cc verkar vara mycket krut för pengarna.
                              På RCUniverse och Flying giants verkar storskalaflygarna gilla den, det är bra betyg i mina ögon.
                              För drygt 2000.- + moms, komplett motor med dämpare, det är så bra att man inte kan bortse från priset.
                              Utan dämpare, men med tändsystem och stand off.

Ingen har sagt att DL 50 inte är ett bra alternativ.
                              Jag tycker det är skoj att det finns ett alternativ, men jag är också trött på att DA framställs som ett dubbelt så dyrt alternativ där det inte är någon skillnad annat än finishen. Den som säger så har inte jämfört dessa motorer.

// Nyroth

Kommentar

• T5
                                • jul 2006
                                • 1300

DA är fina, ingen tvekan om det... Men en klon är en klon är en klon och när klonen blir tillräckligt billig och bevisligen levererar samma kraft börjar folk tycka originalet är onödigt dyrt, även om det skiljer i kvalitet. Det är bang for the buck helt enkelt. (Som bekant gillar folk, "köp två, betala för en"

Tyvär får man säga, för det ligger mycket utvecklingskostnader bakom produkter som klonerna 'slipper'.
                                Dvs, kommer inte in pengar för ny utveckling och design. (Gäller generellt för produkter och Kinakopior)... Men men, money talks!"

Kommentar

Arbetssätt...