Extreme Flight Yak 54 2,8m
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Jag har testat lite olika. Alkylatbensin funkar alldeles utmärkt och det blir inte bättre med 95 eller 98 oktan men det luktar f-n i bilen o hemma när man flugit :th_o: 3Ws egna helsyntetiska olja kör jag på tills den är slut, sen tänker jag gå över på färdigblandad alkylatbensin med 2% olja typ aspen eller liknande. Jag har hittills kört motorn på 3% olja då motorn ännu inte gått så mycket. Inte gått 10timmar än, så den är inte inkörd om man läser manualen :stupido2: Men den går som en klocka:thumbup:Våga vägra Powerbox!
Futaba T26SZKommentar
-
Tack för tippset! Ska köra in den förstJag har testat lite olika. Alkylatbensin funkar alldeles utmärkt och det blir inte bättre med 95 eller 98 oktan men det luktar f-n i bilen o hemma när man flugit :th_o: 3Ws egna helsyntetiska olja kör jag på tills den är slut, sen tänker jag gå över på färdigblandad alkylatbensin med 2% olja typ aspen eller liknande. Jag har hittills kört motorn på 3% olja då motorn ännu inte gått så mycket. Inte gått 10timmar än, så den är inte inkörd om man läser manualen :stupido2: Men den går som en klocka:thumbup:
. Man fick med en test lapp från fabriken. den var testad med en 28x12 propeller i ca10min och varvade 5500varv 
Som du säger lukar det mycket om man kör vanlig bensin. man kanske kan köra aspen 4takt och spilla i olja själv?
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Själv så har jag killswitch för att kunna bryta tändningen från radionKommentar
-
Kommentar
-