JAS 39 Gripen
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Nyare Look!
Hej alla!
Nu har kroppen fått sina nya dekaler. Tycker faktiskt att det blev ganska bra. Att ta bort dom gamla dekalerna blev dock ett större problem en jag trodde från början. Dom satt helt enkelt som satan. Blev till att låna ungarnas hårfön och mjuka upp dom lite grann samt att tvätta av lite limrester med aceton, dock mycket, mycket försiktigt. I morgon ska vingen få sina dekaler. Har också beställt nya hjul till framstället, då dom jag beställde blev alldeles för klumpiga. Tror nog att dom kommer att användas framöver i alla fall. Kanske till 1:10 Viggen. Några bilder blev det också, ena av dom på hur hon såg ut förut.
Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Hej du Magnus, du!!!!
Jasså....du har get upp??????? Ta med den till Karlskoga, så tar vi en titt på den. Jag kanske vill sätta ihop den för dig. Landingställ hur är det med det? Servon? m.m.? Du kan evt. slå en pling på 0240 746 46 eller 0732 226882
Mvh
/PeteSenast redigerad av petera38; 2011-03-19, 14:51.An Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:Kommentar
-
Hej Pete!
Tack för erbjudandet, men det ska du inte behöva göra. Hon kommer att sättas ihop, frågan är bara när. Kan dock ta med den till Karlskoga om du vill titta närmare på den. Vet inte om du har sett Nanon förut.
Hils
Magnus
Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Hej Magnus,
Jag har faktisk sett den, men jag hade inte en tillräcklig lite turbin som passade då, så därför blev det inte av.
Ta den bara med, så kan vi ta en snack omkring hur du snabbast får den klar.
Men jag menar det! Vill du, att jag ska göra den klar, då säger du bara till......
Mvh
/PeteAn Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:Kommentar
-
Giftermål
Hej alla!
Idag har det varit simtävlingar med ungarna, så så mycket byggande har det inte blivit.
Har tagit bort dom gamla dekalerna på deltan som även dom satt som tusan.
Tog återigen bort limrester med hjälp av Aceton.
Ritade lite linjer och nitar på vingens över och undersida.
Förövrigt lät jag vinge och kropp gifta sig några timmar.
Vingens kronmärken ska komma på plats under kvällen. Ska också passa på och väga henne. Om Tångarne läser detta, så skulle jag bli glad om han kunde berätta vad han har för startvikt på sin 39a. Film på ställfunktionkommer var det lider, måste bara hitta på en lösning hur man ska få svängfunktionen att fungera klanderfritt först.
Hils
MagnusHar man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Hej på dig!Hej alla!
Idag har det varit simtävlingar med ungarna, så så mycket byggande har det inte blivit.
Har tagit bort dom gamla dekalerna på deltan som även dom satt som tusan.
Tog återigen bort limrester med hjälp av Aceton.
Ritade lite linjer och nitar på vingens över och undersida.
Förövrigt lät jag vinge och kropp gifta sig några timmar.
Vingens kronmärken ska komma på plats under kvällen. Ska också passa på och väga henne. Om Tångarne läser detta, så skulle jag bli glad om han kunde berätta vad han har för startvikt på sin 39a. Film på ställfunktionkommer var det lider, måste bara hitta på en lösning hur man ska få svängfunktionen att fungera klanderfritt först.
Hils
Magnus
Jag har en startvikt på 4,7 kg så den är ganska pigg trots det låga varvet på ca21000.
Mvh TobiasKommentar
-
Ställen
Hej alla!
Idag kom de nya hjulen till framställen från Sapac, tog några bilder så Ni får se skillnaden mot den första uppsättningen. Har också monterat och testat de elektriska enheterna till huvudställen som verkar fungera mycket bra. Nu till det lite problematiska. Eftersom att den elektriska enheten till frontstället sitter skruvad på typ en torpedvägg (vertikalt), så blir funktionen där tvärt om så att säga, detta betyder att när huvudstället fälls ner, fälls fronstället upp. Vad göra? Jo antingen blir det till att flytta den elektriska enheten, eller hitta ett sätt att koppla om enheten till frontstället.
Tacksam för lite förslag.
En liten film på ställen blev det också.
http://www.vimeo.com/21301812
Hils
MagnusHar man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
Kommentar