Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jomen, jo inte så jäkla illa ändå!
Var mest orolig för att det skulle rinna in under masken.
Då vågar jag nog ge mej på översidan av vingen nu.
MVH Kent
Hej Kent.
Som vanligt gör du ett kanonfint bygge.
Här kommer ett litet tips till dej som jag lärde mej av Mäster Sweeper (vem annars!). :lollypop:
När du lägger på en mask att måla efter och är rädd för att den nya färgen ska rinna in under masken så kan man göra så här:
Säkra kanten på masken med samma färg som den underliggande färgen med en liten (riktigt liten) pensel. När det torkat så har du en säker kant som det inte rinner in under, och kanten blir perfekt när du målat med den nya färgen.
Jag använde detta knep när jag målade Corsaren, och jag kan garantera att det fungerar.
Hej.
Det ser ju lovande ut. Jag kan rekomendera eldrift då jag konverterat allt i min hangar till el. Se min tråd om min Rans och även SE5A. Det är två ritningsbyggen med en del skaladetaljer. Vid eldrift slipper man bränsesäkra målningsarbeten och man slipper kladd vid användandet av modellen.
Oj det var ett långt projekt från start till luft. Vackert resultat och grattis till det lyckade luftdopet!
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.
Kommentar