Provade Jeti radion i helikoptern, får nog blir en hel del intrimningar innan man flyger iväg. Den var extremt känslig på alla roder. Nåväl ett väl förtjänt lyft på hela 3cm blev dagens resultat. Bara jag inte blir en sådan där hovrare!
Vario MD-500e 1:4,5
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Läcker fågel det där
En massa expo och dualrate och sedan trimma sig ner därifrån. Premiär med min senaste fågel så startade jag med 60% expo och 40% utslag, kanske lite överdrivet men jag är söndagsflygare och det är en 3D maskin så den kan vara lite hoppig ^^Kommentar
-
Den blev ju riktigt bra!! =) Kul!
Expo? Jag brukar ha max 10%. Brukar ställa utslagen istället. Tex -2...+10 med Normal-kurvor och håller 65% throttle under hovring så är t.o.m. 450 och 500 snälla och mjuka. =)www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
Kommentar