Sweepers USA resa 2013....eller hur man.....

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • senmathal
    • sep 2008
    • 1810

    #76
    Två uppdateringar samma dag! Tror du inte vi har annat att göra här hemma i gråa Sverige än att läsa dina uppdateringar från Over There... :sarcastic:Nej skicka hur många du vill, alltid lika kul. Lite roligt med tidsskillnaden, ofta finns det en ny uppdatering på morgonen när man kollar in här. Alltid inspirerande att se och läsa. Man blir imponerad!

    /mats

    Kommentar

    • Sweeper
      • jun 2006
      • 3961

      #77
      Ursprungligen postat av senmathal
      Två uppdateringar samma dag! Tror du inte vi har annat att göra här hemma i gråa Sverige än att läsa dina uppdateringar från Over There... :sarcastic:Nej skicka hur många du vill, alltid lika kul. Lite roligt med tidsskillnaden, ofta finns det en ny uppdatering på morgonen när man kollar in här. Alltid inspirerande att se och läsa. Man blir imponerad!

      /mats

      Tack Mats!

      Jag måste ju visa att jag sköter mig och inte ligger på latsidan hela tiden.


      Göran

      Kommentar

      • Sweeper
        • jun 2006
        • 3961

        #78
        Uppdatering 16...













        Nästan redo för målning.


        Idag/ikväll kommer vi att förbereda våra flygplan för resan ned till Georgia och Ralley of Eagles. Det ser jag fram emot....träffen alltså.




        Göran

        Kommentar

        • ChristerL
          • maj 2006
          • 1228

          #79
          Han är stilig!!.... Zeron alltså! :lollypop:
          Xtrakul att se att du varit med på ett projekt med riktig motor i nosen!!
          /Christer Landberg

          Fw190D9
          Fw190F2
          Hawker Tempest Mk. V
          S29C Tunnan

          Kommentar

          • simonarvestrand
            • jan 2012
            • 3850

            #80
            Ruggigt fint!!

            Kommentar

            • Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

              #81
              Min favorit karra, otroligt latt flugen.
              Ken

              Kommentar

              • Thomas

                • jun 2006
                • 7673

                #82
                Bara sååå snyggt jobbat!!
                Retroholic!

                Kommentar

                • Sweeper
                  • jun 2006
                  • 3961

                  #83
                  Ursprungligen postat av ChristerL
                  Han är stilig!!.... Zeron alltså! :lollypop:
                  Xtrakul att se att du varit med på ett projekt med riktig motor i nosen!!
                  Tack Christer!

                  Jo, det sitter en motor i nosen på den.... Men jag har gjort vad jag har kunnat för att intala Mike att det är så mycket enklare med en elmotor. :sarcastic:


                  Göran

                  Kommentar

                  • Sweeper
                    • jun 2006
                    • 3961

                    #84
                    Ursprungligen postat av simonarvestrand
                    Ruggigt fint!!
                    Tack Simon!

                    Göran

                    Kommentar

                    • Sweeper
                      • jun 2006
                      • 3961

                      #85
                      Ursprungligen postat av Kenneth E
                      Min favorit karra, otroligt latt flugen.
                      Ken
                      Jag har hört det från många. Så det känns betryggande.


                      Göran

                      Kommentar

                      • Sweeper
                        • jun 2006
                        • 3961

                        #86
                        Ursprungligen postat av Thomas
                        Bara sååå snyggt jobbat!!
                        Tack Thomas!

                        Göran

                        Kommentar

                        • Sweeper
                          • jun 2006
                          • 3961

                          #87
                          Imorgon bär det av till Georgia för Raley of Eagles. Vi åker tidigt på morgonen och lär inte vara framme förrän på eftermiddagen. Jag är inte säker på om jag kommer att kunna uppdatera med bilder, men om det går så skall jag göra det.

                          Jag vet att det med 90% säkerhet kommer att dyka upp en Stearman som är något i hästväg när det gäller skalarikedom.


                          Göran

                          Kommentar

                          • Sweeper
                            • jun 2006
                            • 3961

                            #88
                            Det har dröjt med uppdateringar från Ralley of Eagles. Men här kommer de....och jag har kommit hem.

































































                            Så var årets resa avklarad. Som vanligt har det varit mycket flygrelaterat med inslag av mat, filmer, snack, träffa folk....kort sagt...en väldigt trevlig resa.
                            Jag fick med mig några nya trevliga projekt i lådan hem. En nästan färdigbyggd Bellanca Skyrocket i skala 1:5. Den är byggd av Mike efter ritningar av Jerry Bates. Det är inte mycket plock kvar på den att göra. I lådan fick jag även plats med glasfiberdelarna och ritningen till en ny Fokker D.XXI fast denna gång i skala 1:4,5. I ett svagt ögonblick så införskaffade jag även en shortkit med kabinhuv och motorkåpa till en Kawanishi N1K2-J Shinden i skala 1:5. Jag fick även med mig en ritningssats till en P-39 Airacobra i skala 1:4. Så nu tror jag att jag har att göra i några år framöver.... :lollypop:
                            Det följde även med en massa skruv, olika lim och annat byggmaterial i lådan. Jag vet inte hur det hamnade där.... :sarcastic:

                            Nästa års resa är redan i planeringsstadiet. Den kommer att förskjutas någon vecka framåt eftersom jag kommer att delta i ytterligare ett event, men mer om det senare.


                            Göran

                            Kommentar

                            • senmathal
                              • sep 2008
                              • 1810

                              #89
                              Äntligen!!
                              Och vilka maskiner...

                              /Mats

                              Kommentar

                              • Mr J
                                • maj 2006
                                • 4130

                                #90
                                Välkommen hem, och tack för att vi fick följa med.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...