Jodel Remorqueur
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Kommentar
-
-Snickarjävel´n, men när man är nöjd så stannar utvecklingen, men håller med du, man får vara nöjd med det lilla (tror jag )....
Mats, det var lite problem, hade fixerat första lagret av glasfiber mot sop-påsen med CA och det hade fäst mellan glasfiber och soppåsen vilket medförde att det fanns rester av soppåsen när alu-röret drogs ut och en del av soppåsen fanns kvar i röret. Efter härdning under 12 timmar var röret fortfarande "slekigt" men efter mer än 24 timmar härdning så är det " snug fit" och det fungerar fint. Nästa gång kommer jag nog att lägga på ett lager till av glasfiber.
Material var enl.:
-Svart soppåse närmast alu-röret
-Biltema lamineringsepoxy, 120 gm glasfiber
-24 tim härdning
-alt parafin, carnubavax, vaselin på alu-röret
för att få en "smooth" glidning mellan alu-rör och glasfiber.
Hoppas att detta kan vara till hjälp
/Kurt
Kommentar
-
Kommentar
-
För att underlätta när du plastar runt röret så rekommenderar jag att du först dränker in glasfibern med epoxy på en kartongbit/Wellpapp eller dyligt och sedan flyttar det dränkta glaset runt röret, då behöver du inte fixera glasfibern mot röret först./Lasse
Modellflygare sedan 1952
Fullskalaflygare åren 1964-1978.
Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.Kommentar
-
Tack Lasse, det var vad jag kände efter att ha försökt att fördela epoxyn jämnt, learning all the time,,,,,
/KurtKommentar
-
Alltså jag vet namnet på en massa språk jag inte kan men att kunna språk man inte vet namnet på, de ni. Då är man språkbegåvad
Wikipedia säger att man främst talar portugisiska på Xai-Xai och det är väl språket i det kryptiska meddelandet i din signatur? Google translate och Wikipedia äro mina källor
Eu acho que Kurt fala fluentemente Português
/MatsKommentar

Kommentar