Har lagt kroppen åtsidan och tagit fram vingen. Upptäcke att den Oracover, som jag tänkte använda på undersidan, inte funkade mera. Limmet härdade liksom inte,men förblev mjuk och kladdig, efter det hade kylt av. Bara att slänga rubbet och beställa nytt. Medan jag går och väntar, silverlödde jag mina stötstänger till flaps och skevroder. 2,5mm pianotråd.
ZIROLI´s TURBINATOR
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Hej Thomas,
Det beror på att jag istället för att klä den med glasfiber, har valt att använda Oracover och Aluclad. Och nu börjar jag att få rätta känslan mht strykjärn och temperatur, så nu går det som en lek.
/PeteAn Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:Kommentar
-
An Expert has done every mistake ...
-
Det räcker faktisk att gnugga med en nagel, då blir ytan lite mattare. Det gjorde jag nämligen, när jag skulle lägga Aluclade´en på. Varje sida är gjort av 3 paneler plus vingspetsarna, så man kan mattera dom olika panelerna i olika grader ....
Nu väntar nästa jobb: I limning av skevroder och flaps.An Expert has done every mistake ...
-
Att montera flaps är lite anderlunda på Turbinatorn. Dom sitter med tre Robart pingångjärn. Man har fräst ut ett spor i undersidan på flap och vinge. När gångjärnen väl är limmat på plats, täcker man utfräsningen med en plywoodbit på båda flap/vinge. Dom limmas på efter att klädseln är tagit bort. Jag har klädd plywood bitarna med vit oracover... ser snyggare ut!?
Senast redigerad av petera38; 2015-01-25, 16:02.An Expert has done every mistake ...
-
Var en sväng förbi "Vinylverkstan" här i stan och fick skrivit ut två dekaler till Turbinatorn. Väntar fortfarande på dekaler från HK, men började med det jag hade. Turbinator på vinge och kropssida, och "Stars and Bars" på vänstra vinghalvdel. Vet att jag har sagt, att modellen inte skulle vara militär, men nu var det tillfälligtvis så att jag hade den över (Stars and Bars) från ett tidigare bygge.
Ställ har monterats och bromsar och in/utfällning testad. Canopiet har fått en alu-ram och har skruvats på plats. Limmade små plywoodbitar på insidan, så att skruvarna har nått att fästa i.
An Expert has done every mistake ...
-
Nu kommer vi till den seriösa del av bygget! Nämligen montage av: Turbin, ECU, Hoppertank, Bränsleslanger, Bränslepump. Ventiler för ställ och bromsar. Lödning av servokabel m.m.
Väntar på lite grejer utifrån, så det blir ett lite uppehåll i byggtråden.An Expert has done every mistake ...
-
Folieringen blev kanon.
Snyggt, och härliga kontraster. Ser fram emot helheten sedan
Vad blir slutvikten på ungefär?Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar

Kommentar