Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Har hittat ett litet problem under motor fästet så var en ganska stor blyklump fastskruvad känns inte så lovande .Hoppas jag kan flytta lite grejor så att jag slipper att blya. Den är tung som den är.En annan fråga hur räknar jag ut cg lättast har ingen aning var den bör ligga
Byter du ut klädsel så är det kanske chans att kunna lätta baktill?
Enklast hade ju varit att kolla TP innan du började riva - men det är klart för sent nu.
Du kommer säkert att få rätt mått av någon här.
Hela kroppen är formgjuten av någon sorts tjock plast så det är inte lätt att ta bort något inte mycket att göra på servoplatseringen heller.hela kroppen är otroligt trång svårt att komma åt.Givetvis skulle jag kollat cg först blev lite ivrig☺.Hoppas jag kan lösa det med ett 2.2 lipo batteri och alu spinner även en plast propp väger väl mer än trä
Det finns propellermuttrar av mässing till många motorer. Hur det är med Enya 60 vet jag inte.
Vi har en gammal gubbe i vår klubb som brukar svarva propellermuttrar/spinners i rätt vikt när det är kritiskt. Man vinner en hel del på att lägga vikten framför motorn i stället för i brandväggen.
Kommentar