Vackert! Har en sån där J-29:a hemma som jag ska ta mig mod till o flyga med,inspirerande o läsa om denna hära!
Nauwa J29 + ATJ Turbin
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Har inte hänt så mycket sista tiden. En envis influensa håller bygglusten borta.
Sidorodret plankat och putsat.
Tagit hål för ett servo till sidorodret.
Lättat en gammal servolucka för att montera servot
Börjar dock få andra tankar med att flytta fram servot och ett vinkelok istället för att hålla ner vikten i stjärtpartiet.Senast redigerad av Kenny; 2017-04-03, 00:30.//Kenny
Young enough to know I can,
Old enough to know I shouldn´t,
Stupid enough to do it anyway.
Kommentar
-
Bokis, den där va ju riktigt skalasnygg!! Byggt? Köpt? Ivve?www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Stabilisator
Gjutit en kolfiberhylsa av en "strumpa" på ett 10mm kolfiberrör som skall utgöra balken. Tejpade röret med 2 lager packtejp, vaxade rikligt. Efter härdning värmde jag hylsan tills vaxet smälte, då gled den av lätt. Försökte lossa den utan värme först men den satt som "berget". Hylsan blev mycket lätt.
Punktlimmat in hylsorna i kärnan.
Fyllt upp spalten med mikroballonger, blir mycket lättslipat.
Bygger upp bakantlisten som ett laminat med tre lager balsa, den i mitten anpassas till gångjärnen.
//Kenny
Kommentar
-
Plankning
Plankar med 1.5mm mjuk balsa (lätt). Rot och spetssprygel i 10mm balsa. Roten skall formas mot kroppen.
Lägger en 8 gr/m2 kolmatta på mellan plankning och kärna. Lite överarbetat kanske men vikten ökar obetydligt.
Tillsatt lite färg på epoxyn, gör det lättare att se täckningen. Biltemas Lamineringsepoxy. Gick åt ca 15-20 gram/halva.
Skulle vakuumpressat men hade ingen ordning på utrustningen, fick bli vikter istället.
Första halvan plankad.
Senast redigerad av Kenny; 2018-03-17, 12:53.//Kenny
Kommentar

Kommentar