Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Tackar, det är ju en fröjd att få kvalitétstid med denna maskin! Prata med Kenneth på ömh om landställsluckor, han skulle kolla upp hur vida det ska medfölja eller ej.
--------------------------------------------------
Proud Member of Ånge modellklubb...
*suck* Ganska värdelöst att det inte följer med luckor till landställen på en modell som denna? Någon som har något tps på hur man kan tillverka ett par fina?
Eller gjuta egna luckor. Om du kan täcka öppningen för stället med något lämpligt typ 0,4 plywood och försöka bibehålla formen på vingen. Sedan täcka med gladpack och gjuta egna luckor med glasfiberväv och gjutepoxi.
Kolla med Sweeper, han är ju kung på sådant. Han gjuter ju luckor till sin Vampire i sin tråd...
Går det inte köpa lösa luckor som är till compositvingen? Eller var det olika form på vingarna?
Modellflyg En Stört-skön hobby:crazy_pilot:
//Tomas//
Jag tror formen är lite annorlunda... Vart får man tag på glasfiberplattor? Ingen som tror på 1.5mm plyfa skivor? Känner att om jag ska kladda på med väv så kommer jag säkert kladda ner planet eller så kommer det ta hela sommaren.
Jag tror formen är lite annorlunda... Vart får man tag på glasfiberplattor? Ingen som tror på 1.5mm plyfa skivor? Känner att om jag ska kladda på med väv så kommer jag säkert kladda ner planet eller så kommer det ta hela sommaren.
Funkar nog med 1,5mm plyfa också. Stryk i så fall epoxy på bägge sidor för att dom ska bli lite styvare :blush: slipa sedan och du får en bättre yta att lacka
Modellflyg En Stört-skön hobby:crazy_pilot:
//Tomas//
Mmmm... vill oxå ha en Fw190 till!! Ska bli kul att följa bygget. De senaste modellerna från "KMP/ESM/YT INT" är ju så förbaskat snygga så det knappt är lönt att bygga själv längre....
Glasfiberplattor köpte jag till mig och Sweeper från Nordbergs Tekniska (http://www.nordbergstekniska.se/prod...ID=201&DETNO=1). Vi köpte 0.4, 0.8 och 2.0 mm skivor och delade på. Sweeper har väl snart gjort slut på sitt lager, jag har inte använt något än...
Plattorna är nog helt likvädriga de man kan köpa utomlands under namn som Pro-Skin, Flite-Skin, G-10 osv. MEN till ett mycket lägre pris! Maila eller ring firman och hör om du kan få köpa spillbitar. De var mycket hjälpsamma, vill man hämta själv MÅSTE man ringa innan.
Kanon tänkte jag, men länken funkade inte.
Jag har själv använt glasfiberplattor en del, men när förrådet tog slut kunde jag inte hitta några, det blev då till att köpa kretskortslaminat på Kjell & Company och etsa av kopparn i ugnen med en akvariepump, kladdigt som tusan, men det funkar....
Så det hade varit finemang att kunna köpa laminatet utan kopparn...
Hej, lanställsluckorna följer med i ESM egna ställsats, de är i komposit för kompositvingen de har några vinklar, men trävingen ser plan ut så det borde gå att tillverka i ply eller något annat material.
Kommentar