Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Verkar som Hoffman Magnetics lagt ner sin tillverkning av rc motorer... vill man ha en ska man nog skaffa en hos nån som har några liggandes på hyllan!! verkar ju onekligen va en grym motor
Vad tror ni om detta formatet på manualen istället.
Dessutom medföljer det en innehållsförteckning med bilder och namn på alla delarna. Den har jag dock inte lagt ut här än.
mvh
Tja,
Då lägger jag ut innehållsförteckningen oxå. Den innehåller bilder på alla 233 delar:dance3: Dock är bilderna inte skalamässiga så kineserna inte kan kopiera den rakt av:lollypop:
Jag har även bifogat en bild på det som skall bli pluggen till luftintagen. Denna skall passas in i modellen under byggets gång. Sedan skall den plastas så vi kan vacuum-suga delar.
Tja,
Då lägger jag ut innehållsförteckningen oxå. Den innehåller bilder på alla 233 delar:dance3: Dock är bilderna inte skalamässiga så kineserna inte kan kopiera den rakt av:lollypop:
Jag har även bifogat en bild på det som skall bli pluggen till luftintagen. Denna skall passas in i modellen under byggets gång. Sedan skall den plastas så vi kan vacuum-suga delar.
Jag tycker att alla pilar gör det hela lite rörigt. Jag är mer för att du sätter tex texten "F2" i en liten boll vid just F2 delen som standard och där det finns många delar som skall limmas ihop så vill jag ha en linje från "F2" till den exakta delen.
Hoppas att du var med där...
Bra att du färglägger enligt tidigare tips de delar som du vill beskriva - mycket tydligt = bra.
Jag tycker att alla pilar gör det hela lite rörigt. Jag är mer för att du sätter tex texten "F2" i en liten boll vid just F2 delen som standard och där det finns många delar som skall limmas ihop så vill jag ha en linje från "F2" till den exakta delen.
Hoppas att du var med där...
Bra att du färglägger enligt tidigare tips de delar som du vill beskriva - mycket tydligt = bra.
MVH
Jonas
Ok, jag är lyhörd för vad ni vill ha... Skall omarbeta manualen och visa upp en ny version här.
Jag bifogar lite bilder på några nya flak så länge. Detta är för de två första prototypsmodellerna som skall sättas samman.
Även de åtta plywoodflaken är frästa. Flak nr 1 måste dock modifieras
lite. Lätthålen lossar från flaket (om man inte håller fast dem under
fräsningen) vilket två ggr gav att bitarna kilade sig mellan flaket och
fräsmotorn.
Nu är motorn till modellen beställd. Det blev en JetScream1400 med 4000 kv. På 5 celler drar den ca 100 Amp:lollypop: Mer info om den motorn finns på rcgroups.com
Jag har lagt upp en ny version av manualen, igen, men denna gången lade jag den i det första inlägget. Då slipper man leta efter den hela tiden.
Hoppas att den faller er i smaken. Om inte så säg gärna vad ni önskar.
Kommentar