Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Monoblock är de metallklumparna som sitter i kroppen på varje sida till vingarna och låser dessa fast mot kroppen så de inte faller ut och trillar av.
Jag har funderat på vattentankar, skall bygga om den inuti innan sommaren, nya spannt och dra om elektroniken bland annat och då samtidigt se om det går att få plats med en 5 liters radiostyrddunk/säck i kroppen.
Att spraya en modell är inte helt lätt om man vill ha ett riktigt bra resultat, kan vara värt att lämna in den. Jag kan rekommendera att du gör grund arbetet själv, så lackeraren endast behöver se över och justera innan lackering. Då blir det betydligt billigare.
mvh
Kenneth
DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Eftersom det dröjer med Oracover leverans så vill jag vänta med servona, hoppas få i veckan. Skall skära (såga) till så att fästen i skeven passar, spackla och slipa kroppen för att minska lackeringskostnad som Kenneth nämnde.
Tar några bilder i veckan
Gjorde en del jobb på Pilatusen och fixade krök till pipan (silverlod),installarade klaffar och skevroder så nu är den klar för provkörning av motorn.
Snygg och imponerande kärra!
Ett litet filmtips: I "Äventyraren Thomas Crown" (en. "The Thomas Crown Affair") finns en snygg flygscen med en Duo Discus. Filmen är rätt underhållande och väl värd att hyra. Vill man bara se Discusen kan man kika här: YouTube - The Thomas Crown Affair 003
Skynda långsamt säger dom,
Fixade fastsättning av ytterskeven plus ORACOVERN.
Strukit på oracover på ena vingen men innan dess la jag på ett lager GLATTFIX lack och oracovern sitter verkligen fint nu, lack på yttervingen ocså. installerat 2 st MPX Profi till innerskeven och luftbroms, beställde fel servo till yttervingen , skall vara Micro Digi och dom kommer väl Nästa vecka hoppas jag..
Det ser mycket rent och snyggt ut, skall du teja spalterna eller du nöjer dig med skeven som de är installerade idag?
Det är alltid lika roligt att följa, så, fotsätt att uppdatera oss.
Hälsningar
Kenneth
DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Spacklade kroppen med 2 komp spackel som var lättslipad och ovanpå hagman´s sprayspackel och , slipade och våtslipade med 800, 1000 papper.
Måste bara få ner den till lackeringsfirman nästa vecka.
Köpte en burk flouriserande orange färg för dekormålning på sidoroder och yttervingar, tyvärr räckte inte en burk.
Kroppen är nu lackad och sikket resultat, billack har används.
Nu skall Sidorodret monteras, höjdroderservo monteras med förlängd kabel.
Nos och huvudhjul skall monteras, dekaler skall på mm.
Mer bilder kommer.
Jag tror jag kan rekommendera denna firma, gubben kan sin sak så att säga. Marks Lackering heter firman.
Kommentar