Tack Ompa, det känns jobbigt men det skall väl bli bättre, sneglar mot Corsairen......har provflygit en pylonkärra, 52 Nemisis finns på min hemsida..
Byron CORSAIR F4U-1
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Live to fly, fly to live!
Janne
FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..:ciao:
Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...:sarcastic:
www.modellflyg.dinstudio.se -
Hej Janne. Ovanstående skrev du i Kent´s tråd om hans Stearman.
Du vet exakt hur får en gammal modellflygare att rodna ända ner i skosulorna. Jag tror faktiskt att du själv har så mycket erfarenhet att du kommer att lyckas med din Corsair utan några egentliga råd från mej. Ompa däremot är en sjutusan till byggare som har förmåga att få till riktigt fina skaladetaljer, där är han enl min mening helt outstanding. Där har vi massor att lära.
Personligen tycker att det är kul att dela med mej av mina blygsamma kunskaper här på forumet, och kan jag inspirera någon eller några modellflygare med mina råd så är allt skrivande och fotograferande värt mödan.
Ha dé, Polar´n../LelleKommentar
-
Nu är det dax och sätta igång bygget igen, har fått hem "Zack"i urnan, känns bra.
För er som undrar så skickade jag min "Zack",(hund & jaktkamrat i 10år), till himlen för 14 dar sen. Livet går vidare.....:icon_sad:Live to fly, fly to live!
Janne
www.modellflyg.dinstudio.seKommentar
-
Söder RC Hobby för 15 år sen.........
En gammal polare som tyckte att jag smällde lite för många kärror under en period, han är förlåten sen länge, det var från Söders tiden, modellerna var billiga då, no tax....:thumbup: Christer var en bussig polare.....:sarcastic:Live to fly, fly to live!
Janne
-
Live to fly, fly to live!
Janne
-
Tjena Thomas
Hur går det med "Lätta"-flyget, min Corsair kommer att väga omkring 9kg....riktigt modellflyg......108:an har jag glömt eller är det den som står vid OS 91:an...:sarcastic:Live to fly, fly to live!
Janne
-
En kväll i hobbyrummet....
Dax igen, har varit i hobbyrummet några timmar, nu är det mesta jobbet med vingarna klara, lite finlir sen plankar jag undersidan med balsaflak...:sarcastic:
De blå rören är för kablar till positionlampor, det större hålet för servo. Ja, lite framåt.......:banghead:Live to fly, fly to live!
Janne
-
Hej Janne.
Välkommen tillbaka till bygget.
Bättre lite byggt än inget alls. Känner igen det där, har en liten formsvacka när det gäller min Wulf för tillfället.
Gnider på lite extra med min Mustang och jag slänger då och då ett öga på vingen till min 190a som jag ska göra en hel del till på. Hoppas det släpper mot helgen, känner ett oerhört flygsug också :sarcastic:Kommentar
-
Samma här, kolla i Privata medelanden......:sarcastic:Live to fly, fly to live!
Janne

Kommentar