Peak Model EXTRA330L 25%

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sigun
    • aug 2007
    • 3942

Fanns det inga rekommenderade utslag i manualen ? att premiära en kärra utan att kollat utslagen känns lurigt. Brukar alltid använda mig av dualrate och en switch så att jag kan välja mellan 2 olika utslag på kärran. Börjar alltid med de minsta utslagen som rekommenderas för vanlig flygning och 25-30% expo så att kärran inte blir allt för vild.

Väntar med spänning på bilderna.
    /Martin

PS du vet att du kan bifoga bilder om man klickar på "Gå till avancerad" ?

Kommentar

• Corsair
      • dec 2007
      • 639

Hej Sigun
      Om jag hade haft de utslag som dom hade rekommenderat så hade jag inget plan kvar, vid nästa flygning så ställer jag ned utslagen så får jag lugnare flygning.
      Angående att lägga upp bilder så ser du att jag har gjort det tidigare men i kväll gick det inte, jag har lagt upp 6 bilder på Corsairen ikväll det gick bra men bilderna på Extran gick inte, provar igen i morgon..:banghead:
      Live to fly, fly to live!
      Janne

FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..:ciao:

Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...:sarcastic:

www.modellflyg.dinstudio.se

Kommentar

• Sigun
        • aug 2007
        • 3942

Skumt ! att de inte går något som Hanke eller Danne får kolla på kanske.
        /Martin

Kommentar

• Corsair
          • dec 2007
          • 639

Provar och lägger upp bilder, det gick ju inte igår?????
          INTE I DAG HELLER, VAD HÄNDER???
          Janne

Kommentar

• Sigun
            • aug 2007
            • 3942

Testar..
            Bifogade filer

Kommentar

• Corsair
              • dec 2007
              • 639

Förlåt, ena bilden var på 8,9MB.....:stupid:

Bild 1: Före provflygning
              Bild 2: Lagat skadan
              Bild 3: Förstärkt med trianglar av plywood
              Bifogade filer
              Janne

Kommentar

• Krille
                • maj 2006
                • 1184

Nu vet jag inte exakt hur din modell ser ut vid lanstället. men vad jag kan se så har dina trianglar inte direkt förstärkt landställsinfästningen. Eftersom de flässta landställ jag sett brytits av bakåt och inte uppåt så rekomenderar jag att du lägger 2st 10x5mm furu lister ställd på högkant. en 10cm långa längs med modellen.
                //Kristoffer gustafsson

Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
                Helikopter: T-rex 700 DFC,
                Sändare: Futaba T18SZ,

Kommentar

• Corsair
                  • dec 2007
                  • 639

PEAK EXTRA 330L 25% Total makeover......

Hej på er
                  Nu blir det en "Total makeover" på Extran, 26cc besin, LiPo-accar, JETI-prylar som sköter accarna, Canisterdämpare från 3F.....mycket gott..bilder kommer om ca 1,5vecka, åker på semester till Småland. Flugfiske och modellflygning...:sarcastic:
                  Janne

Kommentar

• Sigun
                    • aug 2007
                    • 3942

Till Småland ? då är du välkommen på vårt meeting nästa lördag 27/6 ifall du har tid över Janne. Läs mer här http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=23111

/Martin

Kommentar

• Corsair
                      • dec 2007
                      • 639

Hej Martin
                      Tyvärr är jag inte i närheten den 27/6, men Peter och jag kanske dyker upp under veckan........Det skulle vara kul att träffa er, annars får jag se vad ni håller på med via datorn, det är en kul grej ni har..har kollat förra året.:thumbup:
                      Janne

Kommentar

• Rc-Nisse
                        • feb 2009
                        • 18

Hej Janne

Ursprungligen postat av Corsair
                        Hej Martin
                        Tyvärr är jag inte i närheten den 27/6, men Peter och jag kanske dyker upp under veckan........Det skulle vara kul att träffa er, annars får jag se vad ni håller på med via datorn, det är en kul grej ni har..har kollat förra året.:thumbup:
                        Du Janne, tycker du vi ska hälsa på hoss Dacke, De hälsar aldrig på ock flyger i Älmhult. Sen blir jag lite rädd när jag ser filmen på marin där han slår runt snurran flera varv med startmotorn, han har nog ett lager med snurrer, eller fröken fingrar

Kommentar

• Rc-Nisse
                          • feb 2009
                          • 18

Stavfel

Ursprungligen postat av Rc-Nisse
                          Du Janne, tycker du vi ska hälsa på hoss Dacke, De hälsar aldrig på ock flyger i Älmhult. Sen blir jag lite rädd när jag ser filmen på marin där han slår runt snurran flera varv med startmotorn, han har nog ett lager med snurrer, eller fröken fingrar
                          Ursäkta stavfelen i föregående artikel. Men glömde ta av hockeyhansken, ( kör in en stor bensinare).

Kommentar

• Sigun
                            • aug 2007
                            • 3942

Hej Janne..
                            Ni är välkomna att besöka oss , vi flyger oftast onsdags eftermiddagar/kvällar och söndags förmiddagar men har ni vägarna förbi så hör av dig via pm så kan du få mitt mobilnummer.

RC-Nissen Peter, kul att se dig här på forumet med ! var på er airshow senast de begav sig men på nått underligt vis så såg vi aldrig dig bland de andra 5000 personerna som var där :stupido2::stupido2:. Vi besöker gärna er i Älmhult ! ni har ju ett kanonfint fält där men ge oss ett datum eller några tider när ni flyger så ska vi ta och packa oss iväg till er :thumbup::thumbup:. Frisören har ju pratat i flera år om att besöka er så de börjar väl bli på tiden ?

/Martin

Kommentar

• tångarne
                              • maj 2009
                              • 113

Hej!
                              Är ni sugna på att komma till Älmhult att flyga så kan ni skicka ett pm till någon av oss Rc nisse eller mig , så kan vi bestämma en dag och tid.
                              Vi har inga begränsningar på tider eller dagar så alla dagar är fritt fram.
                              Men ta kontakt med någon först.
                              Mvh Tobias

:thumbup:

Kommentar

• Sigun
                                • aug 2007
                                • 3942

Ursäkta trådkapningen Janne..
                                Hej Tobias, har dragit iväg ett mail till vår maillista och frågat om söndags eftermiddagen den 5/7. Återkommer med svar på PM, hoppas på bra väder framöver .

/Martin

Kommentar

Arbetssätt...