Pilot RC Extra 260 87" med elmotor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TommyzT
    • jan 2009
    • 578

Fick mig osökt att tänka på att min ena stabbe (Pilot RC YAK54) satt ganska mkt felvinklad. Dvs det skilde mellan höger och vänster ganska mkt. Jag ändrade en och tog kanske rätt för min är snäll och fin både normalt och inventerat*.

(*= felstavat med flit)
    Sådärja!
    TzT på Vimeo
    TzT på Youtube

Kommentar

• C206
      • aug 2008
      • 45

Hur mycket slikjde det?

Jag mätte mna stabbhalvor idag. Jag tycker att det skiljer ca 2mm mellan hö och vä sida. Kanske kan vara lönsamt att justera den ena åt "rätt" håll? Eller är 2mm för lite för att bry sig om?

Kommentar

• TommyzT
        • jan 2009
        • 578

Jag hade 12mm. Dina fjuttiga 2mm gör nog inget.
        Sådärja!
        TzT på Vimeo
        TzT på Youtube

Kommentar

• HansE
          • aug 2009
          • 18

Wow!
          12 mm är en del. Men hur är vinkeln mellan stabbarna och vingen, c206? H9 har en oumbärlig mätare för ca €59 på Lindinger. Jag gillar din felstavning TzT i dessa deklarationstider! Själv har jag en A60/16L i en GP 27% Extra. Kan bara hålla med om att det är en bra setup. Jag kör 22/10 APC (lots of noise-caviting-prop) på 12s och får 58A (!) på Turnigy Nanotech 25c. Går som tåget ur hovern i alla fall (6.5 kg flugvikt). Har bara 80 dm2 vingyta. Kan bara fantisera om hur en Pilot 50cc flyger på denna motorn...
          mvh/Hans

Kommentar

• Björn.O
            • jun 2007
            • 151

Jag har en Pilot-RC 73tums Yak och fick ändra vinkel på båda stabbhalvorna när jag mätte i förhållande till vingarna. Den var lite mystisk på höjdrodret och jag trodde först att det berodde på dåliga servon. Blev mycket bättre nu när vinklarna stämmer !
            Flyger:
            EF 88" Extra 300 3W55xi
            EF 88" Edge DLE 55
            EF 104" Extra DLE 111
            Telink EPP Yak

Kommentar

• steecke

• aug 2009
              • 12

Hej igen C206, har du hunnit med att flyga din Extra och har du kommit till det rätta med kärran? Jag har tyvärr väntat över 3 veckor på ett par nya landställ som monterades nu i helgen, men tyvärr är det skitväder här för tillfället så jag har inte kunnat flyga än! Jag är lite nyfiken om du har löst problemet med höjdrodertrimmen. Min TP ligger nu 10mm efter vingbalken, har också dubbelkollat anfallsvinkar och Motorvinklar m.m. Det ser hyfssad bra ut va jag kan mäta framm mig till.

Kommentar

Arbetssätt...