Nytt flygplan igen :)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • The Flyer
    • maj 2013
    • 134

Du kan ändra priset i någon annan valuta, dock inte i svenska kronor. Dollar, Pund eller Euro. Om du utgår från på logotypen Hobbyking längst uppe till vänster och sedan går rakt ned tills annonser och text slutar så ser du en valbar ruta "Currency". Där ändrar du. Står det USD i rutan så visas priserna i dollar. När det gäller Pundet så multiplicerar du priset med 10 så får du fram ungefärligt pris enkelt och snabbt. Vill du vara extra noga multiplicerar du med 10,19 idag.

1 pund = 10,19 kr = ungefär 10 kronor
    1 euro = 8,714 kr = ungefär 8,5-9 kronor
    1 dollar = 6,699 kr = ungefär 6,5-7 kronor

Ex: En vara kostar 100 pund inkl. frakt på HobbyKing i Hong Kong. Då räknar du så här:

Priset i pund inkl. frakt x valutaomvandling x tull x moms = 100x10x1,045x1,25 = 1306,25 kr i total kostnad för dig innan du kan lägga varan i bakluckan på din bil.

Du skrev att du inte ville betala moms och tull. Hur gör du om varan bara finns i Hong Kong? Då måste du ju beställa varan därifrån om du vill ha den. Vissa varor finns bara där. Oavsett var man beställer så är det alltid tull och moms på en vara. Det som räknas tycker jag är vad man har betalat i slutändan. Enda skillnaden är att handlar du över EU gränsen så är varan redan tullad och momsad och den kostnaden har den som säljer varan redan räknat in i priset. Så du upplever det bara som att du slipper betala tull och moms eftersom du inte behöver räkna ut den själv som i fallet då du handlar från Hong Kong.
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

Kommentar

• addde
      • apr 2011
      • 151

Jaha !! Tack "the flyer" för en bra förklaring !! ännu en gång jaha jag får väl se om jag hittar något i Holland eller Tyskland annars får jag väl kolla lite i Hongkong också men jag funderar lite på hur det är att beställa mottagare från hobbyking till en spectrum dx6i, det är väl dem där orangeRX som ska passa va ? Är dom pålitliga till lite större modeller också eller hur bra är dom ? Kan man ha dom i en 70mm edf med 1100mm i spännvidd ?

Kommentar

• grand14
        • aug 2012
        • 73

Jag har 8st orange recivers och har aldrig haft nått problem med dom till min dx6i. Köp dig en funfighter från hobby king en t28 eller rare bear dom är hyfsat små och smidiga men dom går fort som fan. Har köpt 4-5 plan från hk helagret och haft tur aldrig åkt på skatt och tull.

Kommentar

• addde
          • apr 2011
          • 151

Jaha vad bra !! Men funderar på denna som första edf : http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html vet att panthern ska vara bra som första edf flygplan men verkar setupen bra till detta flygplan? Är det någon som har erfarenhet av just det planet ??

Kommentar

• addde
            • apr 2011
            • 151

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html Eller en sån som aerobatik flygplan... Vad tycker ni ? Vilket verkar bäst ? Vill helst ha edf men samtidigt flyger jag inte alltid på fältet och då kanske ett lite mer 3D plan är bättre ?

Kommentar

• multipass
              • aug 2011
              • 270

Ursprungligen postat av addde
              http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html Eller en sån som aerobatik flygplan... Vad tycker ni ? Vilket verkar bäst ? Vill helst ha edf men samtidigt flyger jag inte alltid på fältet och då kanske ett lite mer 3D plan är bättre ?
              adddde den du länkar till passar på Pilängen men själv kör jag hemmavid med den här lilla krabaten http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...trSearch=reakt /m

Kommentar

• addde
                • apr 2011
                • 151

Jaha okej har dock inte alltid möjlighet att åka till pilängen att flyga det är därför :/ men ingen som har ett svar om panthern är setupen i den bra ?

Kommentar

• addde
                  • apr 2011
                  • 151

Eller att åka till pilängen har jag ofta möjlighet med och kan göra det också men något plan kan jag inte få med mig då :(

Kommentar

• McRegor
                    • maj 2006
                    • 7942

EDF i den storleken brukar kräva väldigt slätt och fint fält för att ta sig upp - typ asfalt eller nån form av plastmatta att starta ifrån.
                    Skall du flyga hemmavid är jag tveksam till om du har den typen av fält (få som har det) så då tror jag att multipass förslag passar bättre.
                    Roger

Kommentar

• mogge
                      • nov 2011
                      • 377

Jag tror min Panther är inne på andra året. En jäkla sprutt o lättkastad. Har flugit den hundratals ggr . Men i kväll var Puggen o jag ute med våra RC-Groups J-35. under tiden jag laddade min flög vi dogfight J-35 o Panther men den är lurig i tighta svängar. Annars väger den pyttelite, är lätt att kasta med tummen o fingrarna runt framsidan av intagen.Kastar den svagt uppåt. Flyger rent i vida svängar.Kör originalsetup o är helnöjd,lätt att ta med.Mogge

Kommentar

• McRegor
                        • maj 2006
                        • 7942

Hej Mogge,
                        Men nybörjare, EDF och kaststarta - nja, tror inte riktigt på den kombinationen trots allt...
                        Det är en annan sak med erfarna flygare trots allt.
                        Roger

Kommentar

• addde
                          • apr 2011
                          • 151

Jaha... För jag står i valet mellan att köpa en edf eller en aerobatik modell... Och jag har en ganska stor yta att flyga på här hemma dessutom skulle jag kunna flyga över sjön som är såpass stor att vilket plan som helst skulle kunna flyga där, men att flyga över sjön är lite riskabelt eftersom det då är vatten under :/ men på gräsfältet här hemma så borde det gå att flyga rätt mycket olika ändå men är osäker på om edf skulle gå :/ kanske skulle det gå om jag hade lite erfarenhet av edf men är inte säker...

Kommentar

• addde
                            • apr 2011
                            • 151

Cap 232 i balsaträ är beställt från HK!! Hur länge brukar det ta innan produkten kommer om man beställde från Hollands lagret?
                            Sen blev det kanske lite strul i beställningen också, när vi skulle betala så stog en annan summa på vad vi skulle betala så då klickade vi på min varukorg för att se att inget annat råkat slinka med, och dum som man är så stog ju priset bara i en annan valuta... Så nu står det att jag har en beställning men på den så står det "pending, unpaid" så jag vet inte om dem skickar den innan vi har betalat :/ och nu när det står sådär så vet vi inte hur vi ska få fram den där rutan där man kan betala så nu ligger den bara där och står "1 order" sen om man klickar på den så står det ""status- unpaid" ;(

Kommentar

• pgrts

• jun 2006
                              • 2015

Du ska gå in på din order när du loggat in på HK så kan du klicka vidare och skicka betalning. Du kommer inte att få något om du inte har betalat. Hur lång tid det tar kan jag inte säga men jag har aldrig hört klagomål om leveranstider från HK i Holland eller Tyskland - om nu varan är på lager.

En sak som kan hända är att din browser kan blockera "popup" så att du inte kommer till betalning och i så fall kanske du har en annan browser på din dator som inte är lika elak ;-)

Kommentar

• addde
                                • apr 2011
                                • 151

Jaha tack för hjälpen !! Tror att det är de sista som händer för det verkar som att datorn blockerar en pop up ska kolla det !

Kommentar

Arbetssätt...