Micro flygplan!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peter_e
    • apr 2012
    • 20

Ursprungligen postat av addde
    Går det att binda den här radion som jag fick med i RTF paketet till deras andra bnf modeller men fortfarande kunna ha t-28 bunden till samma radio också eller måste jag ha en bättre radio då ?
    Du lär binda om varje modell du tänkt använda. Men det är en enkel operation. Står i manualen. Och självklart går det att binda till alla parkzones BnF-plan.

Kommentar

• addde
      • apr 2011
      • 151

Jaha okej tack för svaret men batterierna då ? Tänkte beställa ikväll men laddar man dom i samma laddare och att lampan ska blinka var 20 sekund ?

Kommentar

• DavidFlygare
        • nov 2009
        • 259

Det borde funka med samma laddare men det kommer ta lite längre tid, vet inget om lampor som blinkar men laddade 160mah accarna med min parkzone laddare

Kommentar

• addde
          • apr 2011
          • 151

Jaha okej då borde det funka för på min laddare så är det en lampa som lyser och sen när den är full laddad så blinkar den var 20:e sekund

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7942

Lampan blinkar/lyser väl till dess acken är full-laddad.
            Är det vara samma kontakt på HK-acken som på originalet så kommer de att fungera. Förhoppningsvis är dagens version av den acken bättre än den som såldes för ett par år sen för den (eller de jag fick i alla fall) var inte mycket att ha.
            Mina såg ut som den 160 mAh-ack du länkade till men jag tror ändå inte att det är samma typ.
            Den större acken (300 mAh) har med stor sannolikhet en lite större variant av den kontakt du har i kärran och i så fall passar den inte.
            //Roger

Kommentar

• addde
              • apr 2011
              • 151

Okej tack för svar! ja lampan lyser i början sen börjar den blinka först snabbt sen långsammare och långsammare sen som jag har förstått så ska den blinka en gång var 20:e sekund när den är klar, men blir lite osäker nu ... :(

Kommentar

• addde
                • apr 2011
                • 151

Nu har jag en ny fråga när planet står stilla så piper det typ om det :/ ska det göra det eller är det nåt som är fel ? Och när batteriet börjar ta slut så går motorn ojämnt, är det vanligt eller måste jag åka till fullkontroll och kolla upp dom här sakerna ? tack i förhand/ addde

Kommentar

• peter_e
                  • apr 2012
                  • 20

Att det tjuter lite och lever om är helt normalt. Gör så på både min Mustang och Cub från Parkzone. Är väl servona som gör att fartreglaget låter så. Och visst går motorn ojämnare när det börjar bli slut på ström, iaf på min mustang blir det så. Så flyg på bara

Kommentar

• addde
                    • apr 2011
                    • 151

Okej bra tack för svaret då är det bara att flyga på då idag har jag Max varit i luften 2-3 minuter på grund av det dåliga vädret :( funderar på att ställa ner roder utslagen lite så att den flyger lite mer Lungt och skala likt just nu är den helt vild !! Kan ju bero på att jag flyger som om jag flyger 3D också men den är väldigt känslig på roderutslag nu ...

Kommentar

• freddan_6
                      • aug 2006
                      • 2655

Ställ in dual rates, så du har ganska små utslag för start och landing i alla fall.
                      På mina vildaste kärror har jag exponentiell också, så att den är mindre känslig runt mitten av spaken. -exp på futaba +exp på spektrum. Ett exempel är från Techone Temo 3D är 140% travel, -40%expo på high rates och 70%, -10% expo på low rates.
                      fredrik

Kommentar

• McRegor
                        • maj 2006
                        • 7942

Nu tror jag att Adde bara har den allra enklaste varianten av Spektrum-radio (som ser ut som en spelkontroll) och den har väldigt begränsade inställningsmöjligheter. Jag vet heller inte hur van flygare Adde är men för mig låter det "oroliga" uppträdandet av kärran snarare som att piloten kanske inte är så van att flyga....
                        //Roger

Kommentar

• addde
                          • apr 2011
                          • 151

Ja jag har den enklaste varianten av spektrum radio... Om du läser lite längre ner i tråden så har jag skrivit hur mycket jag har flugit tidigare... Och den går självklart att flyga Lungt med också men när det är så känsliga roder utslag så är det roligt att flyga lite galet också även om det var ganska länge sen jag flög innan jag köpte den Här kärran

Kommentar

• McRegor
                            • maj 2006
                            • 7942

Ja, det blir så långa trådar ibland så man har svårt att hålla koll på vilka som är nybörjare eller ej (man kan ju inte läsa hela tråden inför varje svar). Tyckte bara att din upplevelse av kärran tydde på att du inte var så erfaren flygare. Min erfarenhet av sådana här micro-kärror är att dom brukar vara rätt lugna av sig med det kan tydligen skilja en del då på olika modeller. Sen kan ju ett av problemen vara att du flyger utomhus och det behövs inte mycket vind för att de skall bli rejält påverkade och det kan ju också vara en av problemen.
                            //Roger

Kommentar

• addde
                              • apr 2011
                              • 151

Ja jag Märkte det idag det var nog vind som påverkade kärran för idag flög den Lungt och fint

Kommentar

• addde
                                • apr 2011
                                • 151

tjenare igen är redan sugen på att köpa något mer plan men först måste jag nog satsa på en ny dx6i radio... vet någon vart man kan köpa en sån i sverige så billigt som möjligt ? fullkontroll har för 1495 kr utan mottagare finns det nåt annat ställe där den är billigare ? tacksam för svar mvh addde

Kommentar

Arbetssätt...