Turnigy dlux 120A HV Brushless Speed Controller
Kollaps
X
-
-
Sorry att jag inte har svarat! Motor är en Turnigy G160 290kv, batteri 10s (2 st FlightPover 25c 3700mAh 5s), anslutningskablar 12awg. Köpte även en Turnigy dlux programerings box som jag inte får att funka?!? Har testat med en TGS 18X12E propp och en APC 16X8 utan att få önskat resultat, får inga varv på motorn, den lägger av efter ca halv gas, däremot så känns det som om den varvar fult utan propp....Kommentar
-
Kommentar
-
Mät strömmen och spänningen. När du gjort det ser du om batterierna tappar spänning mycket om du gasar. I så fall är du på det klara med om det är batteriskyddet vid 3.2V/cell i fartreglaget som sätter igång.fredrikKommentar
-
G160 290kv är ingen 10S motor. Jag skulle nog inte köra den på mer än 8S.
Specen på HK är fel, dom säger 9 - 10 celler, men har testdata för 5 - 6. Samt att ESC kraven specas för 6 - 8S.
Rörigt? Jajjemensan!
Jag har en G160 245kv som jag kör på 10S och 20x8 propp, och den känns väldigt vass och varvvillig. Kommer inte riktigt ihåg hur mycket ström den drar.
/AKommentar
-
Du har helt rätt Leif. Det är ungefär så man gör, fast man använder lägsta möjliga spänning för att inte övervarva. Din motor kanske är märkt 2-4LiPo och då "brukar" jag mäta med 1-2 LiPo. Fartreglagen har också maxvarv se här:
http://www.bavaria-direct.co.za/mode...ontrollers.pdf
"brukar" = händer väldigt sällan, i vanliga fall litar jag på tillverkaren.fredrikKommentar

Kommentar