Zagi - Motor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7942

Hej igen,
    Var det denna motor - http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=3849 - så är axeln 2,3 mm enl specen.
    Ditt mått på 2,1 mm har jag aldrig sett - det brukar vara 2,0 eller 2,3 när vi talar om dimensioner i den storleksklassen.
    Ser att detta är en motor med KV på 3400. Då skall du nog gå ner en aning i proppdimension jämfört med det jag nämnde i ett tidigare inlägg.
    Hälsningar
    Roger

Kommentar

• Glawe
      • feb 2007
      • 2126

Denna va det:
      Choosing the right domain name can be overwhelming. Our personalized customer service helps you get a great domain.

(fast färgen stämmer överens med den som du visade)

Hmm.. märkligt. Mitt skjutmått säger 2.3mm, jag som skrev fel i förra posten. Sorry :=). Vi får stråla ihop Mats så jag kan kolla om sakerna passar, sen får jag skicka iväg en beställning till mft eller ngn annan lämplig.
      Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7942

Hej Glawe,
        Blev liiite lurad av färgen - trodde nog det var den på 2900 i KV men färgen stämde ju inte..
        Nåväl - då skulle jag testa nåt runt 4*4" eller 4,5*4". Med bra acke så lär du hamna nånstans runt 20A på 3S.
        Hälsningar
        Roger

Kommentar

• pgrts

• jun 2006
          • 2015

Ursprungligen postat av McRegor
          Med bra acke så lär du hamna nånstans runt 20A på 3S.
          Hälsningar
          Roger
          Det står max amp 12 enligt länken till UH.......
          Min mäter jag till mellan 8 A och 11 A beroende på vilken propp jag använder.
          Fast min är serien innan det blev flänsar på höljet.
          /Patrik

Kommentar

• Glawe
            • feb 2007
            • 2126

Ursprungligen postat av McRegor
            Hej Glawe,
            Blev liiite lurad av färgen - trodde nog det var den på 2900 i KV men färgen stämde ju inte..
            Nåväl - då skulle jag testa nåt runt 4*4" eller 4,5*4". Med bra acke så lär du hamna nånstans runt 20A på 3S.
            Hälsningar
            Roger
            Vem vet, jag har kanske fått fel motor ? Skall kolla när jag kommer hem om det står något på den.
            Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• Mr J
              • maj 2006
              • 4130

Ursprungligen postat av Glawe
              Denna va det:
              Choosing the right domain name can be overwhelming. Our personalized customer service helps you get a great domain.

(fast färgen stämmer överens med den som du visade)

Hmm.. märkligt. Mitt skjutmått säger 2.3mm, jag som skrev fel i förra posten. Sorry :=). Vi får stråla ihop Mats så jag kan kolla om sakerna passar, sen får jag skicka iväg en beställning till mft eller ngn annan lämplig.
              Eftersom motorn tål max 12A så funkar kanske 4,75x4,75 med 2 celler.
              Men jag är nästan säker på att det blir för mycket om du byter till 3 celler.
              Jag köpte den till min Typhoon för att jag tyckte att originalpropparna (4,5x4) var lite klena... Men eftersom ampereuttaget ökade från 12A till 17A så tyckte jag att flygtiden blev lite väl kort.

Men vi kan ses någon kväll och testa lite, jag har ovannämda proppar att testa med, och en tångaperemeter.
              Och, om du har behållit min konfiguration med kontakterna så borde mina 3-cellsackar passa, isf kan vi ju prova det också.
              /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• Glawe
                • feb 2007
                • 2126

Jupp, dom kontakterna var super så dom kör jag på

Jag skall mecka med den ikväll, skall kolla vad det finns för planer inför kvällen när jag snackar med frugan.
                Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• McRegor
                  • maj 2006
                  • 7942

Hej,
                  Jag kör en Typhoon med originalmotorn - ST2025 tror jag den heter. Har ett KV på 2500 och med GWS 4,5*4" tillsammans med Kokam 3S740 (20--40C) drar den runt 18A max på backen - alltså runt 180 W. Nu är det ju sällan man åker järnet men den tar säkert mera i luften eftersom den varvar ut ordentligt..
                  Har inte upplevt några problem med den kombinationen ännu. Trots att ackarna saknar balanseringskontakt (monterade dock nyligen en kontakt på en av ackarna) så ligger cellerna exakt på 1/100 V när - ingen som helst diff vilket verkligen hedrar dessa små ackar - inte minst med hänsyn den max effekt jag drar ur. Sen tror jag inte att det är så kinkigt om man kortvarigt drar ur t ex 20 A ur din rova heller...men det är bara min gissning.
                  Hälsningar
                  Roger

Kommentar

• Glawe
                    • feb 2007
                    • 2126

Hmm.. jag har som sagt ingen som helst erfarenhet av el, och det du säger där säger inte mig så mycket. Jag skall försöka locka hem Mats till mig idag så vi kan testa lite setuper och mäta lite
                    Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• Glawe
                      • feb 2007
                      • 2126

Och här kommer test resultatet:

Propp:::::::2 Celler::::3 Celler
                      ----------------------------
                      4x2,5:::::::::5,75a::::10a
                      4,5x4:::::::::9,2a:::::15+a
                      4,75x4.75:::12,2a

Jag nöjde mig med 4.5x4 2cells setupen vilket gav mig lagom med prestanda och tillräcklig flygtid på min 1350mAh acc.
                      Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

Arbetssätt...