Setup ExtremeFlight Extra 300-EXP
Kollaps
X
-
de är antingen ute och flyger eller sitter och tittat förtrollat på sina EF extra 300 exp.:th_love::icon_pray:
Eftersom jag inte har min där jag bor just nu så har jag lyckats undvika att fastna.
Köp dig en du kommer INTE bli besviken. Riktig toppen maskin att flyga omkring med.
Jag har satt in lite kina saker i den, detta har medfört att kärran har blivit lite tung (1400g). Men jag har också alldeles för kraftiga servon(bms 385max, 19g/st) och en för stor motor i (turnigy 3548 900kv med en 13x7 träprop detta ger 730W).
Den hanterar dock vikten riktigt bra, men för att få ut max flygglädje ska du nog försöka hamna på 1200g.glöm inte bilder och filmer:thumbup:
MVH
Daniel LKommentar
-
Min funkar bra att flyga med i lite blåst. Fast det beror på vad man menar med lite blåst. Max har jag nog flygit i 7-8 m/s men det var inge kul. Det gick att flyga omkring på vanligt sätt utan några större problem men när man skulle flyga lite 3d så tog vinden tag i den.
Ett litet tips är att lägga tyngdpunkten ca 1cm bakom vingröret istället för som manualen säger precis under vingröret. Den blir väldigt framtung om man gör som manualen säger.
vindstilladagar är den absolut super att flyga med.glöm inte bilder och filmer:thumbup:
MVH
Daniel LKommentar
-
Den e så jädra fin :thumbup:Kommentar
-
Hehe, nä inte mycket plats men den e så jevla snygg ändå..
Setup e jag lite osäker på men funderingar går åt:
Motor: Turnigy TR 42-40B 900kv (liknande 3520 AXi)
Max Efficiency : 30A
Max Load : 45A
Kv : 900
Power: 550W+
Weight: 125gr
Voltage 5-15v
Size: 42x40mm 5mm shaft
Stator Size: 3520
alternativt blir det att hitta en Torque motor.
Proppe bli 12*6E
Kommer köras på Turnigy 3 cells 2650mAh 30C accar nu i början.. sen går man kanske över till 4cells när man känner att den prestandan behövs..
Reglaget blir ett 60 Amp på 35gram.
Sevo vet jag inte än.. det lutar åt ett par digitala HD-2213MG
Voltage: 4.5v~6v
Speed: .16sec
Torque: 2.7kg/cm
Bearings: 1BB
Gears: Metal
Weight: 16g
Kör dessa i min ventus och dom funkar finnemang där..Kommentar
-
Japps, det blev den setup som är beskriven ovan..
Den drar 11,5 volt och 31,5 Amp = 362,25 Watt med 3cells 2650mAh acce.
Ska börja med denna acce och när man flygit in sig lite på planet byter man nog upp sig till 4cells.. då ska det bli en hel del watt till.
Detta med en EMP 12*6e proppe. (electricmodelpower)
Satte jag på APC 12*6e proppen så drog den ca 10,5 * 26 = 273watt.. märkbart mindre drag i APC proppen..Senast redigerad av Smajly; 2009-12-14, 20:17.Kommentar

Kommentar