Precedent T180 info

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumpe
    • okt 2011
    • 341

    #31
    Jag flög den själv igår. Inte direkt lyckad landning men den överlevde. Hade dock massor av strul innan jag äntligen fick den i luften sent igårkväl så efter en Touch & Go och en landning så sa nerverna stopp

    Kommentar

    • Michael
      • maj 2006
      • 1742

      #32
      Grattis till luftdopet!

      Kommentar

      • Pumpe
        • okt 2011
        • 341

        #33
        Tack så mycket.

        Kommentar

        • Pumpe
          • okt 2011
          • 341

          #34
          Flög den igår igen.
          Den hänger lite med stjärten i starten men det finns tillräckligt med kraft från MDS40 med MA propeller .

          En vanlig sak som någon på varje rcflygforum verkar störa sig på är adverse yaw, min har inga sånna tendenser alls, jag flyttade om länkaget lite till skeven när jag monterade servot så det går hur fint som helst.

          Hur ska hjulen vara vinklade på landstället?

          Med lite tur blir det mer flygning ikväll.

          Kommentar

          • Michael
            • maj 2006
            • 1742

            #35
            Ursprungligen postat av Pumpe
            Flög den igår igen.
            Hur ska hjulen vara vinklade på landstället?
            Ett kärt diskussionsämne... ;-)
            Ställl hjulen rakt utan vare sig toe-in eller toe-out.
            T-180:an är hur snäll som helst i starten och det finns ingen anledning att mickla med hjulvinklar

            Skevroderbromsen eller "adverse yaw" som det brukar benämnas på engelska är bara ett problem för dem som har problem med att hantera sidrodret korrekt i koordinerade svängar.

            Kommentar

            • Pumpe
              • okt 2011
              • 341

              #36
              Ska göra ett försök att rikta ställen.
              Den må vara snäll i starten men den blir nervös iaf vid landning, vi flyger på asfaltsbana så det greppar bra.

              Kommentar

              • Pumpe
                • okt 2011
                • 341

                #37
                Efter lite en massa snurrande på propellern igår för att få igång den så flög jag den helt själv.

                Jag har fortfarande inte kommit underfund med hur man ska få ner farten för att göra snygga landningar.

                Behöver inte gasa mycket iaf den håller sig i luften lätt på 1/3gas. Borde gå att flyga minst en kvart på en tank.

                Kommentar

                • Pumpe
                  • okt 2011
                  • 341

                  #38
                  Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0096.jpg
Visningar: 1
Storlek: 55,4 KB
ID: 502569Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0095.jpg
Visningar: 1
Storlek: 67,0 KB
ID: 502570

                  Kommentar

                  • Pumpe
                    • okt 2011
                    • 341

                    #39
                    Panik i lägret.
                    Skevservot håller på att ge upp. Fungerade på PreFlight Check men ganska snart efter start så började det kärva.
                    Så nu blir det till att installera två separata servon i vingen.
                    Tror ni att den blir livsfarlig om man lägger in flaperons?
                    Hade så väldigt gärna haft klaff på den.

                    Med lite tur går det att trixa in ny servokabel genom vingen. Vill verkligen inte sprätta klädseln på den för då blir den stående på backen länge. Måste ha den i luften igen innan det blir riktigt grinigt höstväder

                    Kommentar

                    • Pumpe
                      • okt 2011
                      • 341

                      #40
                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2393.jpg
Visningar: 1
Storlek: 64,4 KB
ID: 502863Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2389.jpg
Visningar: 1
Storlek: 41,6 KB
ID: 502862Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2390.jpg
Visningar: 1
Storlek: 54,7 KB
ID: 502864Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2391.jpg
Visningar: 1
Storlek: 53,3 KB
ID: 502865Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2392.jpg
Visningar: 1
Storlek: 57,9 KB
ID: 502866'
                      Trångt att få in kabel här men jag känner mig tvungen. Stötstängerna får väldigt skarpa vinklar närmast servot, där det har börjat kärva så servot håller på att ge upp.

                      Någon med byggsats som har lust att lägga en sprygel i scannern för ett framtida vingbygge med klaff?

                      Kommentar

                      Arbetssätt...