Jag flög den själv igår. Inte direkt lyckad landning men den överlevde. Hade dock massor av strul innan jag äntligen fick den i luften sent igårkväl så efter en Touch & Go och en landning så sa nerverna stopp
Precedent T180 info
Kollaps
X
-
Flög den igår igen.
Den hänger lite med stjärten i starten men det finns tillräckligt med kraft från MDS40 med MA propeller
.
En vanlig sak som någon på varje rcflygforum verkar störa sig på är adverse yaw, min har inga sånna tendenser alls, jag flyttade om länkaget lite till skeven när jag monterade servot så det går hur fint som helst.
Hur ska hjulen vara vinklade på landstället?
Med lite tur blir det mer flygning ikväll.Kommentar
-
Ett kärt diskussionsämne... ;-)
Ställl hjulen rakt utan vare sig toe-in eller toe-out.
T-180:an är hur snäll som helst i starten och det finns ingen anledning att mickla med hjulvinklar
Skevroderbromsen eller "adverse yaw" som det brukar benämnas på engelska är bara ett problem för dem som har problem med att hantera sidrodret korrekt i koordinerade svängar.Kommentar
-
Efter lite en massa snurrande på propellern igår för att få igång den så flög jag den helt själv.
Jag har fortfarande inte kommit underfund med hur man ska få ner farten för att göra snygga landningar.
Behöver inte gasa mycket iaf den håller sig i luften lätt på 1/3gas. Borde gå att flyga minst en kvart på en tank.Kommentar
-
Panik i lägret.
Skevservot håller på att ge upp. Fungerade på PreFlight Check men ganska snart efter start så började det kärva.
Så nu blir det till att installera två separata servon i vingen.
Tror ni att den blir livsfarlig om man lägger in flaperons?
Hade så väldigt gärna haft klaff på den.
Med lite tur går det att trixa in ny servokabel genom vingen. Vill verkligen inte sprätta klädseln på den för då blir den stående på backen länge. Måste ha den i luften igen innan det blir riktigt grinigt höstväderKommentar
-
Kommentar
Kommentar