Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
PS: Jag får hem samtliga APC PUSHER propellrar inom 14 dagar.
Mvh
Ove
Bra forum! Får svar på mina frågor redan innan jag har ställt dom!.
Men en fråga blev kvar! Pipkröken som sitter på motorn? ASP.61.. Har du du sådana Ove?
Tomas fick tag på en kopparkrök som man slaglöder ihop med vattenledningsrör som han monterade på ljuddämparen. Jag tror inte det behövs så mycket för att leda ut avgaserna åt sidan. I värsta fall går det väl att ha ljuddämparen som den är - att den pekar mot flygriktningen.
Mvh
Ove
Angående propellrar!
Det är svårt att få tag på pusherprops!!
APC har inte riktigt rätt storlekar för mig, iallafall, därför har jag lagt en order direkt från Zinger props med följande för att testa:
11x7
11x7,5
11x10
12x6
12x8
Jag skickar betalningen för ordern på måndag, ifall nån annan vill hoppa på och medbeställa. Frakten är tot ca $10 som vi då delar på.
Vet inte vad propparna kostar, men mina 5 skulle kosta $22,54 så det är inga större summor.
Nån som vill vara med, maila mig eller ring, 0768-31 86 10
Föralldel kan vi säkert beställa vanliga proppar med om nån behöver Zinger
...Inte alls för att ta din business Ove, men jag hittar inte rätt dimensioner på APC
Nu är den flugen..Ett antal gånger..
Har en 52 i den o det räcker men kanske skulle ha haft liite mer pulver ..
Ett par iaktagelser: Noshjulet ska sättas så långt ut som det bara går så att kärran får positiv anfallsvinkel på backen annars blir det till o rycka upp den o det är INGET ROLIGT! (läs:illa..)
Flyger bra o rollar som en propeller..
Landningen är ett kapitel för sig,går motorn så slutar den inte o flyga i första taget,den som ska upp o premiära den bör se till så det finns bana i överflöd annars så blir det till o trycka ner den..
Hade lite problem med soppatillförseln men när jag vände på tanken (uttagen framåt ) så försvann det,inga problem med längden på slang fick jag heller med min motor.
Höjdroderutslagen ska vara små,den behöver inte mycket i den vägen o jag kör också med 40% expo för o få den hyfsat lugn i höjdled..
Ett litet aber är att den lider av calmatosjukan,redan under första flygningen så började det flappra i den,väl på backen så syntes orsaken.
Klädseln är i två lager,dekoren är på det yttre o den släpper i sjok,det stör inte mig,jag ska bara busa runt med den o lite skinnsläpp
tar jag med ro..
Den är ju inte jättedyr direkt o nånstans sparas det nån krona i bygget,i det här fallet klädseln..
Mycket plan för pengarna hur som haver:nu ska jag byta höjdroderservot till ett futaba lyx,längda oket på höjden o flyga lite till!
Bytet av servo gör jag just av den anledningen att jag vill ha ett väldigt precist höjdroder,den blir lätt fladdrig annars o ett längre ok än original borde hjälpa till det med så jag får ett exakt mittläge..
Kontentan är: Skoj,inte direkt nybörjarstuk på flygegenskaperna o mycket för pengarna..
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
Kommentar