Bobcat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AM
    Debattglad entusiast

    • maj 2006
    • 3464

    #31
    Kolla på AC-props hemsida, jag minns inte vilka dimensioner det finns. jag tar hem alla dimensionerna som APC har.

    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

    Kommentar

    • ssn
      • maj 2006
      • 796

      #32
      Ursprungligen postat av AM


      PS: Jag får hem samtliga APC PUSHER propellrar inom 14 dagar.

      Mvh
      Ove
      Bra forum! Får svar på mina frågor redan innan jag har ställt dom!.
      Men en fråga blev kvar! Pipkröken som sitter på motorn? ASP.61.. Har du du sådana Ove?

      Mvh
      Sosen

      Kommentar

      • AM
        Debattglad entusiast

        • maj 2006
        • 3464

        #33
        Nej, inte hemma.

        Tomas fick tag på en kopparkrök som man slaglöder ihop med vattenledningsrör som han monterade på ljuddämparen. Jag tror inte det behövs så mycket för att leda ut avgaserna åt sidan. I värsta fall går det väl att ha ljuddämparen som den är - att den pekar mot flygriktningen.
        Mvh
        Ove
        Ove (AM) Nielsen

        Kommentar

        • ssn
          • maj 2006
          • 796

          #34
          Hittade om man inte vill löda..

          Man. XL-61 L Pris: 289:-

          Finnes flera olika typer.
          http://www.hobbyverkstad.se/ "Manifolds"!
          Sosen..

          Kommentar

          • ListKid
            • feb 2007
            • 91

            #35
            Propellerbeställning

            Kolla på min kärra, ssn


            Angående propellrar!
            Det är svårt att få tag på pusherprops!!
            APC har inte riktigt rätt storlekar för mig, iallafall, därför har jag lagt en order direkt från Zinger props med följande för att testa:

            11x7
            11x7,5
            11x10
            12x6
            12x8

            Jag skickar betalningen för ordern på måndag, ifall nån annan vill hoppa på och medbeställa. Frakten är tot ca $10 som vi då delar på.
            Vet inte vad propparna kostar, men mina 5 skulle kosta $22,54 så det är inga större summor.

            Nån som vill vara med, maila mig eller ring, 0768-31 86 10

            Föralldel kan vi säkert beställa vanliga proppar med om nån behöver Zinger


            ...Inte alls för att ta din business Ove, men jag hittar inte rätt dimensioner på APC

            //Linus

            Kommentar

            • AM
              Debattglad entusiast

              • maj 2006
              • 3464

              #36
              Zinger på väg in också....Hehe
              Mvh
              Ove
              Ove (AM) Nielsen

              Kommentar

              • ListKid
                • feb 2007
                • 91

                #37
                Ursprungligen postat av AM
                Zinger på väg in också....Hehe
                Mvh
                Ove
                Va bra!
                Vilka dimensioner? När?
                Kanske slipper shoppa utomsocknes ifrån då...
                //Linus

                Kommentar

                • AM
                  Debattglad entusiast

                  • maj 2006
                  • 3464

                  #38
                  Vet ej när de anländer, men storlekar från 10 tum och uppåt 18 tum.
                  Mvh
                  Ove
                  Ove (AM) Nielsen

                  Kommentar

                  • ssn
                    • maj 2006
                    • 796

                    #39
                    Trodde att jag skulle lägga mej platt va! He He....

                    Bobcat-46 flag beställd här oxå! Jäsiken vad vi kan tävla sedan!



                    Sosen...

                    Sosen med en Bobcat-46 flag med .61 ASP "kanlal valfri syntes"! fyll på!

                    Kommentar

                    • sundqvistjohan
                      • jul 2006
                      • 1289

                      #40
                      Ursprungligen postat av ssn
                      Trodde att jag skulle lägga mej platt va! He He....

                      Bobcat-46 flag beställd här oxå! Jäsiken vad vi kan tävla sedan!
                      Hmm... börjar bli riktigt orolig för dig – du måste vara RC-flygplansköpmissbrukare (läs: jag är avundsjuk)

                      Funjet, Dornier 27, Lancair och nu Bobcat - fyra modeller att premiärflyga samtidigt?

                      Kommentar

                      • ListKid
                        • feb 2007
                        • 91

                        #41
                        Ursprungligen postat av ssn
                        Trodde att jag skulle lägga mej platt va! He He....

                        Bobcat-46 flag beställd här oxå! Jäsiken vad vi kan tävla sedan!

                        Sosen med en Bobcat-46 flag med .61 ASP "kanlal valfri syntes"! fyll på!
                        Nä nu!
                        Bara för det så ska jag skaffa en Lancair!!

                        Borde surra runt finfint med en axi 4120/14 på 5s PDT_Armataz_02_11

                        //Linus

                        Kommentar

                        • ssn
                          • maj 2006
                          • 796

                          #42
                          Ursprungligen postat av ListKid
                          Ursprungligen postat av ssn
                          Trodde att jag skulle lägga mej platt va! He He....

                          Bobcat-46 flag beställd här oxå! Jäsiken vad vi kan tävla sedan!

                          Sosen med en Bobcat-46 flag med .61 ASP "kanlal valfri syntes"! fyll på!
                          Nä nu!
                          Bara för det så ska jag skaffa en Lancair!!

                          Borde surra runt finfint med en axi 4120/14 på 5s PDT_Armataz_02_11

                          //Linus
                          He He! Rätta tag Linus!!!

                          Sosen..

                          Kommentar

                          • bokis
                            • maj 2006
                            • 5041

                            #43
                            Nu är den flugen..Ett antal gånger..
                            Har en 52 i den o det räcker men kanske skulle ha haft liite mer pulver ..
                            Ett par iaktagelser: Noshjulet ska sättas så långt ut som det bara går så att kärran får positiv anfallsvinkel på backen annars blir det till o rycka upp den o det är INGET ROLIGT! (läs:illa..)
                            Flyger bra o rollar som en propeller..
                            Landningen är ett kapitel för sig,går motorn så slutar den inte o flyga i första taget,den som ska upp o premiära den bör se till så det finns bana i överflöd annars så blir det till o trycka ner den..
                            Hade lite problem med soppatillförseln men när jag vände på tanken (uttagen framåt ) så försvann det,inga problem med längden på slang fick jag heller med min motor.
                            Höjdroderutslagen ska vara små,den behöver inte mycket i den vägen o jag kör också med 40% expo för o få den hyfsat lugn i höjdled..
                            Ett litet aber är att den lider av calmatosjukan,redan under första flygningen så började det flappra i den,väl på backen så syntes orsaken.
                            Klädseln är i två lager,dekoren är på det yttre o den släpper i sjok,det stör inte mig,jag ska bara busa runt med den o lite skinnsläpp
                            tar jag med ro..
                            Den är ju inte jättedyr direkt o nånstans sparas det nån krona i bygget,i det här fallet klädseln..
                            Mycket plan för pengarna hur som haver:nu ska jag byta höjdroderservot till ett futaba lyx,längda oket på höjden o flyga lite till!
                            Bytet av servo gör jag just av den anledningen att jag vill ha ett väldigt precist höjdroder,den blir lätt fladdrig annars o ett längre ok än original borde hjälpa till det med så jag får ett exakt mittläge..
                            Kontentan är: Skoj,inte direkt nybörjarstuk på flygegenskaperna o mycket för pengarna..
                            // Bokis

                            ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                            (nu även med biskvier!)

                            Kommentar

                            • hakank
                              • maj 2006
                              • 1775

                              #44
                              Bara kollar Bokis. Har du dragit upp en Bobcat-46 i luften och det är den du recenserar ovan?
                              Eller har jag mixat trådar..
                              /Håkan
                              "Allting beror på allting"

                              Kommentar

                              • bokis
                                • maj 2006
                                • 5041

                                #45
                                Jodå,det är en Bobcat!
                                // Bokis

                                ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                                (nu även med biskvier!)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...