Bobcat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ListKid
    • feb 2007
    • 91

    #46
    Roderutslag

    Jag kör min med så mkt höjd det går, och tycker det är lagom..

    Brukar iofs alltid köra med stora utslag ..
    Däremot skeven har jag ställt rätt lågt, den blir väldans flaxig annars.


    Testade att mixa "broms" med sidoroderna
    En switch som ställer båda sidoroderna vid ytte endläget.

    Blir lite bromseffekt, rätt kul vid landning, då man kan komma in lite fortare och lite högre för en snygg sättning
    Fick mixa några procent dyk oxå, för när jag fällde ut sidorodren ville den stiga.

    Ååå ni glömmer inte att ha en switch på nosshjulsservot, va? annars blir det ju sidorodereffekt av det

    (Flest switchar på radion vinner)

    //Linus

    Kommentar

    • pilotkalle

      #47
      Linus!


      Du får komma ut till oss på åhus i helgen och visa din kärra!!
      Jag e nyfiken.

      Peter

      Kommentar

      • ListKid
        • feb 2007
        • 91

        #48
        Tja, kanske det, om vädret är rätt så.. när?

        //Linus

        Kommentar

        • pilotkalle

          #49
          12-tiden på lördag?

          Kommentar

          • Jakob
            • maj 2006
            • 1840

            #50
            Så här bygger ni om den till jet!

            Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

            ____________________

            ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

            www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

            Kommentar

            • bokis
              • maj 2006
              • 5041

              #51
              Upprop till snapphanemaffian:
              Vart tog era Bobcats vägen?
              Inga flygbilder,inga kommentarer..
              Det går ett rykte dock i Hufvudstaden..
              Jakob!! :headwal:
              Vad har hänt??
              // Bokis

              ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
              (nu även med biskvier!)

              Kommentar

              • Magnus
                • jun 2006
                • 85

                #52
                Hej !
                Min Bobcat skall bli färdig denna veckan om orken finns, har 3st nu som jag håller på och bygga. Har införskaffat en ASP 75 till min, vet dock inte riktigt om proppen räcker, har en 11*8 men den tokvarvar med den!
                /Magnus

                Kommentar

                • ListKid
                  • feb 2007
                  • 91

                  #53
                  Jag kör en 61'a med pipa och den varvar rätt ok med en 11x8.

                  testat med
                  11x7, men det blev sämre
                  11x7,5 hmm..kanske bättre
                  11x10 nää, det orkade inte min morot, men kanske en 75'a gör det

                  har 12x6 och 12x8 men det tror jag inte på, e ju pitchspeed vi vill ha

                  sen gick den lite bättre (och tystare) när jag vände 11x8'an åt rätt håll :lol:

                  //Linus

                  Kommentar

                  • pilotkalle

                    #54
                    Fråga Jacob hur hans flyger (flög) .

                    Kommentar

                    • ListKid
                      • feb 2007
                      • 91

                      #55
                      Ursprungligen postat av pilotkalle
                      Fråga Jacob hur hans flyger (flög) .
                      hmm..JACOB?? Hur flygeööög din?

                      Vad hände?

                      //Linus

                      Kommentar

                      • Magnus
                        • jun 2006
                        • 85

                        #56
                        Hej!
                        Skall premiära min Bobcat idag... Återkommer ikväll med resultatet! Någon som har något tips som man bör tänka på?? Har en ASP 75:a i den så jag hoppas på hyffsad fart!.
                        Skall även premiära en Viper 500 från GP, köpte den mest för att ha något och avreagera/leka av sig på.
                        /Magnus

                        Kommentar

                        • Magnus
                          • jun 2006
                          • 85

                          #57
                          Nu är den flygen! Hur snäll som helst utom i landningen om man kommer in för snabbt! Rollar nästintill perfekt, måste han en bättre propp på den, har en 11*8 men skulle behöva 11*10 så om någon vet vart det finns så hör gärna av er!
                          /Magnus

                          Kommentar

                          • AM
                            Debattglad entusiast

                            • maj 2006
                            • 3464

                            #58
                            Stämmer. Min Bobcat är också flugen nu. Jag hade den lite för framtung, vilket gjorde att jag fick trimma höjd före landning. Jag hade också lite för små utslag. Annars en snäll och stabil kärra.

                            Landställbenens infästning är lite klena och bör förstärkas. Mitt ena landställsben vek sig och drog sönder infärstnigen i vingen.

                            Mvh
                            Ove
                            Ove (AM) Nielsen

                            Kommentar

                            • Magnus
                              • jun 2006
                              • 85

                              #59
                              Hej Ove!
                              Tyckte snarare att nosstället var den svaga pungten det vek sig lite men inget alvarligt! När kommer den med infällbara ställ??? Då får man ju uppdatera sig! Har du någon 11*10 skjutande propp hemma el kan du beställa??
                              /Magnus

                              Kommentar

                              • EPG
                                • jul 2006
                                • 325

                                #60
                                Jag är lite sugen på den med infällbara ställ, finns den tillgänglig än?

                                Jag har en trimmad SC75 som nog skulle sitta fint i en sån.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...