Ah, bra info! =) Tack. Tanken är så långt fram i torpedväggen den kan vara (pluggen med rören sticker in i hålet som finns).
Som det är nu är tankens centrum ca 3 cm under förgasarens mitt/nålens mitt/ca bränsleröret. Så lite fel. =) Tanken centrum verkar vara mitt i axelns centrum nu. Så om jag vinklar motorn åt sidan, ska jag vinkla den så förgasarens centrum är i linje med tanken eller ska jag gå efter nålens mitt eller bränsleröret (vilken ände i så fall)?
Jag provar starta och få motorn att gå och så ser jag hur det funkar. Verkar det funka för vanlig flygning (icke bus eller inverterat) så blir det nog flygtur högt och testa. Före jag släpper iväg en metanolare brukar jag hålla flyget med nosen rakt upp samt på andra olika vinklar och gasa lite olika och se hur den beter sig. Som sagt, tar även med originalpipan och testar.
Håller tuumarna. ;-)
Som det är nu är tankens centrum ca 3 cm under förgasarens mitt/nålens mitt/ca bränsleröret. Så lite fel. =) Tanken centrum verkar vara mitt i axelns centrum nu. Så om jag vinklar motorn åt sidan, ska jag vinkla den så förgasarens centrum är i linje med tanken eller ska jag gå efter nålens mitt eller bränsleröret (vilken ände i så fall)?
Jag provar starta och få motorn att gå och så ser jag hur det funkar. Verkar det funka för vanlig flygning (icke bus eller inverterat) så blir det nog flygtur högt och testa. Före jag släpper iväg en metanolare brukar jag hålla flyget med nosen rakt upp samt på andra olika vinklar och gasa lite olika och se hur den beter sig. Som sagt, tar även med originalpipan och testar.
Håller tuumarna. ;-)

Kommentar