Den ser fin ut! 
Om man kollar på rekommenderad totalvikt så bör även en .10 motor räcka till, men fördelen med .15 är att man kan köra större propellrar (dvs en 8x4 istället för 7x4) och få bättre flyg egenskaper.
Angående olika motorer så görs ju inte OS .15CV-A längre, men det finns en motsvarande Kina variant i Magnum/ASP/SC .15XLS (med blå topp).
AP .15 motorn är lite speciell, den ligger väl kring .135 i storlek egentligen och har en väldigt liten och begränsande ljuddämpare. Effekt blir ganska låg med original dämparen men den är ju kompakt och bra om man behöver det, innanför en motorkåpa tex.
Den bästa .15 "sport" motorn jag sett är Cox Conquest .15, den klår lätt OS motorn, men den tillverkas inte heller längre...
Finns också Norvel .15 som är en väldigt fin motor, den throttlar ned till 2500rpm hur lätt som helst, och den har ett väldigt bra effekt/vikt förhållande.

Om man kollar på rekommenderad totalvikt så bör även en .10 motor räcka till, men fördelen med .15 är att man kan köra större propellrar (dvs en 8x4 istället för 7x4) och få bättre flyg egenskaper.
Angående olika motorer så görs ju inte OS .15CV-A längre, men det finns en motsvarande Kina variant i Magnum/ASP/SC .15XLS (med blå topp).
AP .15 motorn är lite speciell, den ligger väl kring .135 i storlek egentligen och har en väldigt liten och begränsande ljuddämpare. Effekt blir ganska låg med original dämparen men den är ju kompakt och bra om man behöver det, innanför en motorkåpa tex.
Den bästa .15 "sport" motorn jag sett är Cox Conquest .15, den klår lätt OS motorn, men den tillverkas inte heller längre...
Finns också Norvel .15 som är en väldigt fin motor, den throttlar ned till 2500rpm hur lätt som helst, och den har ett väldigt bra effekt/vikt förhållande.


Kommentar