Vårt dotterbolag är en svetsfirma med bl.a aluminiumsvetsning.
Tunn aluminium är ofta väldigt svårt att svetsa. För mig känns det lite överkurs när det ska behöva svetsas och lödas i en spinner. Går det verkligen inte att lösa smidigare?
Jag använder lödmetoden som Mac77 nämner och den funkar bra. Den är förmodligen bättre i det här fallet än svetsning.
Kan du inte lägga upp nån bild där man kan få se HELA nosen med motorkåpan?
Jag hade nog gjort nåt av följande..
*Förlängt befintligt motorkåpa.
*Tillverkat en ny längre motorkåpa
Tunn aluminium är ofta väldigt svårt att svetsa. För mig känns det lite överkurs när det ska behöva svetsas och lödas i en spinner. Går det verkligen inte att lösa smidigare?
Jag använder lödmetoden som Mac77 nämner och den funkar bra. Den är förmodligen bättre i det här fallet än svetsning.
Kan du inte lägga upp nån bild där man kan få se HELA nosen med motorkåpan?
Jag hade nog gjort nåt av följande..
*Förlängt befintligt motorkåpa.
*Tillverkat en ny längre motorkåpa








Kommentar