QQ yak 73"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wesse
    • maj 2007
    • 5864

allvarligt nu då! vilken är orginalet :?: vill ju inte köpa en kopia....

Kommentar

• Tobbe O
      • maj 2006
      • 1431

Skärp dig Wesse, orginalet står väl och rostar på någon flygplanskyrkogård i Ryssland :lol:

Kommentar

• sundqvistjohan
        • jul 2006
        • 1289

Ursprungligen postat av wesse
        allvarligt nu då! vilken är orginalet :?: vill ju inte köpa en kopia....
        Här:

och här är förlagan till min Seagull:

och här en till:

Kommentar

• bullen
          • jan 2007
          • 31

Hej igen, om du menar i mina QQ-yakar, så blir det som sagt var en YS-140 i den lilla o min DA100 i den stora, Mvh Andreas

Kommentar

• monch
            • nov 2007
            • 128

Hallå! sitter här å programerar radion på min yak, kom fram till att mina servo ok är på tok för korta för 3D utslag. är det någon som sitter på Långa(då menar jag LÅNGA 3D) Servo ok till JR som de inte behöver så är jag spekulant. hur går det för er andra då? jag har kvar att montera en tank, nosring på motor å montera motorkåpa! ha det gott!

Kommentar

• srlund
              • jun 2006
              • 36

Hej o tack för i går Jocke! Hoppas vi slipper vänta 1 månad till nästa flygning...

Har precis lagt en beställning på en Hatoripipa, trots att jag inte skulle göra det :(

Läget på min Yak är att:
              - Alla servon till roder är monterade.
              - Regulatorn är monterad och testad.
              - Vajern till sidan lossnade så det måste jag göra om (hade klämt vajern för dåligt).
              - Gasservot är installerat och klart.
              - Lipo batteriet är packat och redo att skickas tillbaka till fullkontroll (fick inte ur mer än 1800-2000mAh) ska vara 2500mAh.

Nu ska jag börja spara pengar till en ny mottagare

Kommentar

• monch
                • nov 2007
                • 128

Hallå Stefan!
                Tack själv, det håller jag med att det skulle va kul om det blev ganska snart igen. himla kul var det i alla fall. glada tillrop å goda vänner som pikar när modellen sitter bakom basket korgen!!! :oops:
                Hmm, hur blev det med jag ska inte ha någon pipa? Den blir perfekt på din! det där med radion, måste nog lära mig tyska!
                ha det.

Kommentar

• bullen
                  • jan 2007
                  • 31

Min QQ73" är i princip klar, endast ljuddämparen skall sättas på, samt ett hål tas upp i kåpan till den. Är det väder till helgen så väntar motorstart samt i bästa fall provflygning om allt visar sig funka som det skall, Mvh Andreas

Kommentar

• srlund
                    • jun 2006
                    • 36

Du bor bättre till än jag och Jocke (Monch), vi väntar på att snön ska försvinna och den kom på riktigt i helgen :( . Så det är nog några månader bort innan premiären. Tills dess får vi flaxa runt inomhus.

Kommentar

• srlund
                      • jun 2006
                      • 36

Hej

Har du vägt din? Just nu väger min Hyperion Yak 4750g och då saknas Propp, mottagare, regulator och batteri. Så jag gissar att jag tangerar 5Kg gränsen.

Kommentar

• bullen
                        • jan 2007
                        • 31

Hejsan, vet inte om det var QQ-yaken du syfta på men min hamna på 4,6kg, Mvh Andreas

Kommentar

• Sigun
                          • aug 2007
                          • 3942

Ursprungligen postat av monch
                          Hallå! sitter här å programerar radion på min yak, kom fram till att mina servo ok är på tok för korta för 3D utslag. är det någon som sitter på Långa(då menar jag LÅNGA 3D) Servo ok till JR som de inte behöver så är jag spekulant. hur går det för er andra då? jag har kvar att montera en tank, nosring på motor å montera motorkåpa! ha det gott!
                          Hur blir detta ?.. blir inte servona svagare ju längre ut på armen man sätter linken ? om man har ett 20kg servo och sedan flyttar ut linken hur mycket kraft tappar servot ?

/Martin

Kommentar

• monch
                            • nov 2007
                            • 128

Ursprungligen postat av Sigun
                            Ursprungligen postat av monch
                            Hur blir detta ?.. blir inte servona svagare ju längre ut på armen man sätter linken ? om man har ett 20kg servo och sedan flyttar ut linken hur mycket kraft tappar servot ?

/Martin
                            Visst stämmer det. men jag tror att mina servon har den kraften att det ska gå bra ändå. vill ha ut större vinkel på roderna som det är nu så är det inte mer än normala higrate utslag.

Kommentar

• sundqvistjohan
                              • jul 2006
                              • 1289

Ursprungligen postat av Sigun

/Martin
                              Så här har jag förstått det (men jag kan förstås ha fel).

Om vi tar ditt exempel med 20kg servo så är det väl 20kg/cm dvs. dragkraften är 20kg 1 cm från servots vridcentrum.

Med dubbelt längre servoarm (2cm) är dragkraften 10 kg - dvs. en helt linjär funktion.

Kommentar

• Sigun
                                • aug 2007
                                • 3942

Tackar för det svaret Johan, gissar att detta är likadant på alla servon.

/Martin

Kommentar

Arbetssätt...