allvarligt nu då! vilken är orginalet :?: vill ju inte köpa en kopia....
QQ yak 73"
Kollaps
X
-
Här:Ursprungligen postat av wesseallvarligt nu då! vilken är orginalet :?: vill ju inte köpa en kopia....

och här är förlagan till min Seagull:

och här en till:
Kommentar
-
Hallå! sitter här å programerar radion på min yak, kom fram till att mina servo ok är på tok för korta för 3D utslag. är det någon som sitter på Långa(då menar jag LÅNGA 3D) Servo ok till JR som de inte behöver så är jag spekulant. hur går det för er andra då? jag har kvar att montera en tank, nosring på motor å montera motorkåpa! ha det gott!Kommentar
-
Hej o tack för i går Jocke! Hoppas vi slipper vänta 1 månad till nästa flygning...
Har precis lagt en beställning på en Hatoripipa, trots att jag inte skulle göra det :(
Läget på min Yak är att:
- Alla servon till roder är monterade.
- Regulatorn är monterad och testad.
- Vajern till sidan lossnade så det måste jag göra om (hade klämt vajern för dåligt).
- Gasservot är installerat och klart.
- Lipo batteriet är packat och redo att skickas tillbaka till fullkontroll (fick inte ur mer än 1800-2000mAh) ska vara 2500mAh.
Nu ska jag börja spara pengar till en ny mottagare
Kommentar
-
Hallå Stefan!
Tack själv, det håller jag med att det skulle va kul om det blev ganska snart igen. himla kul var det i alla fall. glada tillrop å goda vänner som pikar när modellen sitter bakom basket korgen!!! :oops:
Hmm, hur blev det med jag ska inte ha någon pipa? Den blir perfekt på din! det där med radion, måste nog lära mig tyska!
ha det.Kommentar
-
Hur blir detta ?.. blir inte servona svagare ju längre ut på armen man sätter linken ? om man har ett 20kg servo och sedan flyttar ut linken hur mycket kraft tappar servot ?Ursprungligen postat av monchHallå! sitter här å programerar radion på min yak, kom fram till att mina servo ok är på tok för korta för 3D utslag. är det någon som sitter på Långa(då menar jag LÅNGA 3D) Servo ok till JR som de inte behöver så är jag spekulant. hur går det för er andra då? jag har kvar att montera en tank, nosring på motor å montera motorkåpa! ha det gott!
/MartinKommentar
-
Visst stämmer det. men jag tror att mina servon har den kraften att det ska gå bra ändå. vill ha ut större vinkel på roderna som det är nu så är det inte mer än normala higrate utslag.Ursprungligen postat av SigunHur blir detta ?.. blir inte servona svagare ju längre ut på armen man sätter linken ? om man har ett 20kg servo och sedan flyttar ut linken hur mycket kraft tappar servot ?Ursprungligen postat av monchHallå! sitter här å programerar radion på min yak, kom fram till att mina servo ok är på tok för korta för 3D utslag. är det någon som sitter på Långa(då menar jag LÅNGA 3D) Servo ok till JR som de inte behöver så är jag spekulant. hur går det för er andra då? jag har kvar att montera en tank, nosring på motor å montera motorkåpa! ha det gott!
/MartinKommentar
-
Så här har jag förstått det (men jag kan förstås ha fel).Ursprungligen postat av SigunHur blir detta ?.. blir inte servona svagare ju längre ut på armen man sätter linken ? om man har ett 20kg servo och sedan flyttar ut linken hur mycket kraft tappar servot ?
/Martin
Om vi tar ditt exempel med 20kg servo så är det väl 20kg/cm dvs. dragkraften är 20kg 1 cm från servots vridcentrum.
Med dubbelt längre servoarm (2cm) är dragkraften 10 kg - dvs. en helt linjär funktion.Kommentar
Kommentar