Freestyle Rush klar. Nästa.....

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pilotkalle

Det där e typisht när man använder wire-kopplingar. prova o slacka wiren och se vad som händer . Spänn sedan försiktigt, det gäller att hitta rätt "kompromiss, inte för hårt, inte för löst. Var oxå skitnoga med att det inte är nåt som ligger och "nyper" i wiren. Den måste glida löst.

Funkar det inte så meddela, det finns en annan lösning som danskarna använder men den är jobbig att förklara.

Kommentar

• Sigun
      • aug 2007
      • 3942

Wesse, de är så här du skulle ha gjort

hehe

Kommentar

• wesse
        • maj 2007
        • 5864

Ursprungligen postat av Mikael_jo
        testa att centrera servot exakt, sedan drar du linorna i kors ifall du inte gjort det och sedan spänner du linorna så att rodret står rakt utan att du trimmar om då ska du ha samma vinkel mellan rodernhorn och lina på båda sidor och samma sak bak på sidorodret. en till sak är att du borde ha samma avstånd mellan linorna bak som fram. sedan centreringen så testa byt mottagare lycka till!
        gjort allt som du skrev..fixade så det går superlätt satte servot i mitten trots att byggbeskrivningen sade något annat..vajrarna är exat lika ...bytte mottagare...satte vajrarna i kors..har ej spänt speciellt hårt o vid fullt sidoroder är den ena vajern slapp..misstänker vajer-rören inne i kroppen är mycket konstigt placerade...nu får jag fundera på om jag ska lägga ner tid på o bygg om skiten i stället..av alla mina arf flygplan va detta den absolut sämsta arf jag skådat i hela min karriär...finish var okey men byggbeskrivningen va en urusel fotostatkopia som mer eller mindre var helt svart..skruvar som gängor saknades på..spräckta roderhorn plus att det fattades lite linkar...ej färdigborrad för vinge ett hjul så ovalt att jag fick kassera detta ja listan är diger men den kanske flyger sällsamt o livet består ju av mycket mer än en sketen arf så nog är jag glader ändå..
        kanske en ska köp ett 25 kg servo till detta för den är alldeles för lätt ännu..tobbe sa ju 2,3kg hmm nu ska jag fundera vidare på om en ska elda upp skiten eller ut o gå med hunden en stund :lol:

Kommentar

• pilotkalle

....annars så sätt i en stor mottagar-ack så gör det inget om servot står och drar lite ström, i luften är det ju en annan sak, där arbetar du ju med servot ganska ofta, eller....?

Kommentar

• pilotkalle

...eller så köp ett "ordentligt" servo på 4-5 kg, gigitalt...

Kommentar

• bokis
              • maj 2006
              • 5041

Jag ska kankse inte säga något men..
              A. Vad har du för mottagare?
              B:att de surrar lite innebär ju inte att de står o drar en massa ström,dvs. stångar sig blodiga..

Det besvärligaste jag har är oftast klaffen som gärna vill stå o surra lite men när jag har startat motorn så hör jag ju ingen i alla fall!
              Nog skämtat men som sagt..att de surrar behöver inte betyda att de slukar ström..
              // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
              (nu även med biskvier!)

Kommentar

• pilotkalle

Det är inte så att du använder ett mottagarbatteri som behövs laddas??!!! Då brukar det låta sådär vad man än gör. Prova att ladda.

Kommentar

• bokis
                  • maj 2006
                  • 5041

Peter,vad det gäller "ordentliga" servon så är 3010 ett av de bättre..
                  Använder dessa ganska flitigt , 5.2-6.5 kg räcker till det mesta som jag har..Och har aldrig trasslat ,har nog ett 20-tal av dem..Mycket prisvärda för mina applikationer...
                  // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                  (nu även med biskvier!)

Kommentar

• hakank
                    • maj 2006
                    • 1775

centrerade verkligen all tre servon och digitalservot lika illa? Eller betedde dom sig olika?
                    /Håkan
                    "Allting beror på allting"

Kommentar

• pilotkalle

....hmmm...ojsan, jag läste 3001 :oops: , du har helt rätt Bokis. I vilket fall som helst, prova att ladda acken!

Kommentar

• pilotkalle

Lång tråd för ett servo som surrar......

Kommentar

• hakank
                          • maj 2006
                          • 1775

Surret är väl av mindre betydelse skulle jag tro. Därimot centereringen..
                          /Håkan
                          "Allting beror på allting"

Kommentar

• wesse
                            • maj 2007
                            • 5864

Satte dit ett så kallat ordentligt digitalt servo men problemet fanns kvar..när jag tog ett nytt sexvolt batteri tystnade det... hmm det lilla 4.8 va ju fulladdat hmm Togny ringde o han förklarade med ris o ros hur han o hans plan tyckte...jag flyttade ut ett hål på roderhornet vid rodret för att få samma avstånd då blev bägge trådarna ungefär lika sträckta vid olika roder-inställningar..funkar nu ganska bra men skulle vilja skippa rören i kroppen för jag vet ej hur dessa är satta ser lite skumt ut..tror jag låter detta va som det är nu för det är ju ingen yakla yak..bra att ni skriver mycket i denna tråd för jag vill ju bräcka Tobbe O med sina 12000 visningar den yaklen.. kör med 3010 nu för dom ork bra...
                            [ame="http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/24/"]Viddler.com - tackar - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/7ac53c38/@@AMEPARAM@@7ac53c38/[/ame]

varje dag kan man lära sig något om man tycker detta är nödvändigt...wesseordspråk

kramar till alla som vill ha det

Kommentar

• Sigun
                              • aug 2007
                              • 3942

De var ju skönt att höra att du fick de till att fungera men resten av alla servo då.. när du fått i alla så kommer de surra som i en bikupa.

Härligt att du äntligen förstått vad forumet är till för, som vi har försökt att förklara för dig så många gånger innan, men nu äntligen har polletten trillat ner .. ska bli skoj och se hur den flyger den där rushen.

/Martin

Kommentar

• Tobbe O
                                • maj 2006
                                • 1431

Va bra att det löste sig så jag slapp sätta mig i bilen o tvärköra de 250 milen tor för att hjälpa dig.

Wesse jag såg precis att det var någon tråd som hade 12090 visningar, men jag komm int ihåg vilken det var PDT_Armataz_02_29

Kommentar

Arbetssätt...