Där går våra åsikter isär Jan..Om man köper ett BRA (oftast dyrt,dyrare än ett standardservo) servo så OK men inte ett lågpris servo..Och till twin är det sämre ändå om ett servo säger upp sig..Jaga vikt är ok på mindre kärror men inget är bättre än den svagaste länken..
Små servon till gasen
Kollaps
X
-
Riktigt så enkelt är det inte Jaka,Hej!
För att återgå till din fråga...Javisst funkar det bra med ett 8g servo på trotteln.
Växellådan är det inga problem med,det är ju inga stora krafter som verkar på trottelservot. Kör tunnaste Sullivan viren så överförs inte så mycket vibrationer!
Möjligen kan potentiometern på mindre servon var en svag länk. Men varför inte pröva...det är ju bara på trotteln...i. Du kan ju landa eller flyga vidare om nu det skulle bli problem (vilket jag inte tror).
Något mer roderfladder benäget än en UCD får man leta efter hakar sig gasen på fullgas kan man mycket väl få jobbiga problem. likaväl om den dör på hög tomgång, det kommer bli en forcerad landning med skade risk som följd.
Som den säkerhets medvetna erfarna modellflygare du är, så undrar jag vad det är du ser värt risken med att montera dessa micro servon i en förbrännings motor driven modell, speciellt en fyrtaktare med sin hårda cycle?
Vänliga hälsningar,
NyrothKommentar
-
Torgny ringde o berättade hur han brukar göra med sina gas-servo..han plockar i sär servona tätar dom med O-ringar sätter i hop dessa o fyller dom med växelådsolja har oxå monterat en oljegivare som via en kanal indikerar oljenivån på radion så nog måste jag säga att han är den som har mest koll på servon:thumbup:
p.s ta ett standard-servo till gasen så blir alla partner nöjda
Kommentar
-
Kommentar

Kommentar