Piper Pawnee

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • wesse
    svarade
    Ursprungligen postat av AM
    Hmmmm, Pawnee'n har Cub-vingar, så lite spår finns det kvar av Cub. :aetsch:

    Det är inte min kärra, utan den tillhör Roy Persson. Motor RCV 91CD.

    Mvh
    Ove
    jo jag såg det va Cub-vingar så jag har klätt av vingarna o gjort en ny vingprofil..tog en profil från en 3d kärra.....:vroam:

    vågra vägra Cub..yehhh

    Ägnar all mid tid nu till att fundera hur min Pawne ska skilja sig från mängden:stupido2:

    Lämna en kommentar:


  • AM
    svarade
    vågra vägra Cub o Yak:thumbup:
    Hmmmm, Pawnee'n har Cub-vingar, så lite spår finns det kvar av Cub. :aetsch:

    Det är inte min kärra, utan den tillhör Roy Persson. Motor RCV 91CD.

    Mvh
    Ove

    Lämna en kommentar:


  • Ompa
    svarade
    Funderar nu allvarligt på att skaffa en själv, med Ove's blinkande lampor och allt. :lollypop:
    Undrar hur den uppför sig vid vinterflygning med skidor???:vroam:

    Lämna en kommentar:


  • Michael
    svarade
    Den som väntar på något gott väntar alltid för länge, men nu är även jag lycklig ägare till en H9 Piper Pawnee :thumbup:.

    Pawneen verkar välbyggd och även klädseln är helt O.K. för en ARF. Ett stort plus för att vingen är delbar. Det gör den lätt att transportera även i mindre bilar.

    För mig som gillar att flyga lågt (och helst inverterat) kommer förhoppningsvis Pawneen erbjuda många högtidsstunder nästa säsong.

    Ni som varit med ett tag kommer säkert ihåg hur Tage och Kristian Berggren orsakade Trush Commander-feber i landet när de publicerade sin ritning i AoH i slutet av 70-talet. Kanske vi får uppleva något liknande med Piper Pawneen nästa år.

    Lämna en kommentar:


  • anpe
    svarade
    Ove, vad är det för motor du har installerat i din Pawnee ?

    / Anders

    Lämna en kommentar:


  • kenneth67
    svarade
    en pawnee... hmm jag har med en !! fast den borde egenteligen stå i museum!! fick ärva den av herr diesel som i sin tur ärvt den av en äldre herre som buggt den från en hög med balsa ..
    klädd med siden å spännlack sedan målad cub gul med svarta fält ... dryga 180-190 cm med flaps i vingen .. har ingen aning från vilken ritning den är byggd .. fick den på vilkoret att den skulle fixas till och flygas ... så till nästa sommar skall den vara flygbar å¨då endast lugna fina dagar för att inte riskera den fina modellen !!

    Lämna en kommentar:


  • wesse
    svarade
    Ursprungligen postat av AM
    Här ett exempel på rotating beacon Wesse:
    http://www.youtube.com/watch?v=R69dVrh_tWU

    Mvh
    Ove

    såg bara kul ut det där Owe:thumbup: min är dock inte på långa vägar klar ännu men det känns som den kommande sommaren blir himlen full av pwaneér:thumbup:

    vågra vägra Cub o Yak:thumbup:

    //wesse som är sur för KG ska ha tvåcylindrigt i sin pawne:banghead:

    Lämna en kommentar:


  • AM
    svarade
    Här ett exempel på rotating beacon Wesse:
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=R69dVrh_tWU"]http://www.youtube.com/watch?v=R69dVrh_tWU[/ame]

    Mvh
    Ove

    Lämna en kommentar:


  • wesse
    svarade
    Ursprungligen postat av KG
    En liten trevlig motor som Saito 90Twin skall sitta i min Pawnee
    Har bara positivt att säga om denna Pawnee ARF modell från Hangar-9, allt passar klockrent.
    mer kommer vid testflygning

    //KG
    tycker inte du ska ha den motorn i pawnen bara så du vet det:secruity:


    //wesse han som ingen tvåcylindrig motor har o är sne på KG för det:banghead:

    Lämna en kommentar:


  • KG
    svarade
    En liten trevlig motor som Saito 90Twin skall sitta i min Pawnee
    Har bara positivt att säga om denna Pawnee ARF modell från Hangar-9, allt passar klockrent.
    mer kommer vid testflygning

    //KG
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Ompa
    svarade
    Ursprungligen postat av wesse
    jag önskar mig en pilotfilur till min födelsedag..en naken o vild sådan ska det va:thumbup:
    Lät ju iofs lite roligare än en bild på Bokis :girl_wacko:

    Lämna en kommentar:


  • wesse
    svarade
    Ursprungligen postat av Ålänning
    Riktig saftblandare... men ingen riktig skalapilot? Nä nu börjar det barka...
    Googla på Pamela på Fullkontroll ;-)

    jag önskar mig en pilotfilur till min födelsedag..en naken o vild sådan ska det va:thumbup:

    Lämna en kommentar:


  • Ompa
    svarade
    Ursprungligen postat av wesse
    jag har funderat på en pilotgrej i depron...
    Skulle vara fint om du hittade en lämplig bild på allas vår fader Bokis, kopiera den i två ex och spegelvänd ena bilden. Klipp sedan ut och klistra på var sida av depron biten och montera sedan i cockpit :sarcastic:

    Lämna en kommentar:


  • Ålänning
    svarade
    Ursprungligen postat av wesse
    jag har funderat på en pilotgrej i depron...
    Riktig saftblandare... men ingen riktig skalapilot? Nä nu börjar det barka...
    Googla på Pamela på Fullkontroll ;-)

    Lämna en kommentar:


  • wesse
    svarade
    Ursprungligen postat av Ompa
    Wesse, det kommer väll en pilot i kärran hoppas jag? :rofl:

    jag har funderat på en pilotgrej i depron...

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...