Piper Pawnee

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ompa
    svarade
    Wesse, det kommer väll en pilot i kärran hoppas jag? :rofl:

    Lämna en kommentar:


  • Lancair
    svarade
    Håller med Wesse - modellen är otroligt förarbetad och det går bara inte att misslyckas. Alla skruvförband är förborrade o försedda med islagmuttrar - på med lite Locktite så är det klart. Vingstöttorna superbra. Det enda som kräver lite pill är monteringen av stagen mellan fena o stabbe. Har följt H9 rek o satt i en Saito 82. Det räcker o blir över - modellen är LÄTT - har aldrig sett så mycket lätthål i en konstruktion!! Det enda som är märkligt är att man inte skickar med en pilotdocka!? Planerar provflygning nästa vecka...

    Lämna en kommentar:


  • anpe
    svarade
    Bra jobbat Wesse. Det verkar vara en kanonmodell om man ska tro bilderna. Följer det med någon "besprutningsutrustning" eller får man fixa det själv med typ ett 1/8" rör med 0,2 mm hål i?
    Senast redigerad av anpe; 2008-10-07, 21:22.

    Lämna en kommentar:


  • wesse
    svarade
    ja jag har nog inget att klaga på ...hangar 9 äger fett:thumbup:
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • wesse
    svarade
    jag ska försöka komma med bilder o film på denna o så här långt är jag mer än nöjd av vad jag sett..beskrivningen är överdrivet förklarad att jag tror även en femåring kan fixa detta..typ mig..lol den är nog det mest fulsnygga plan jag skådat...ska sätta in min satio 91 då den ändå ligger o samlar damm... ska ta ett kort med mobilen tills vidare...roder o roderhorn färdigmonterade..inte sidoroder men det gick fort att sätta dit... det verkar va lite skalabygge över den o ska bli en fröjd att spaka denna i vinter med skidor på..yehhh det är bara lite superlim som behövs till ca gångjärnen på sidoroder sen är det bara o skruva ihop den..enkelt o lätt för vem som helst tror jag...
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • DrHanke
    svarade
    wesse har en vet ja, kolla i video forumet så finns film på hans. Men det borde finnas fler som har en här...

    Lämna en kommentar:


  • anpe
    svarade
    Är det någon på forumet som fick ett exemplar. av "första pallen" från Östersund?
    Publicera gärna en byggtråd med lite erfarenheter.

    // Anders

    Lämna en kommentar:


  • Thomas
    svarade
    Köp en hög med brädor och spika ihop i vinter
    Så ska det låta!!
    Mer lösvirkesbyggande åt folket...!

    Lämna en kommentar:


  • Sigun
    svarade
    Om du ska vara udda idag wesse så ska du göra som Klavins och bygga en modell från en ritning då blir du nog ganska ensam om att ha en sån modell. Köp en hög med brädor och spika ihop i vinter

    /Martin

    Lämna en kommentar:


  • wesse
    svarade
    bli så förbaskad att alla ska ha en Pawne jag vill ju väcka lite uppmärksamhet med denna kärra..hmm sätter nog i min ys110 o då ska väl folk bli lite skärrade när jag flyger..

    att vara värst är inte bäst..wesseordspråk

    p.s Tack till Kennet som fixade mig en Pawne till slut:icon_pai:

    Lämna en kommentar:


  • LAB
    svarade
    Hej jag backade ur jag köpte ju en ESM Dc3a ,så jag hoppas någon annan blir lycklig:p
    Lasse

    Lämna en kommentar:


  • DrHanke
    svarade
    Hörde att pallen anlänt å en massa paket ligger på posten till de som väntar Så var första omgången slut...

    Lämna en kommentar:


  • Ompa
    svarade
    Personligen skulle jag nöjt mej med en 82;a. Men det är jag det, skala nörd som man är :ciao:

    Lämna en kommentar:


  • anpe
    svarade
    Japp, då var man övertygad.
    Pipern är beställd, får se om det blir en 100 eller 82:a.

    // Anders

    Lämna en kommentar:


  • wesse
    svarade
    Ursprungligen postat av T5
    Den + Saito FA82 lär vara en kanonmaskin för att cruisa lite fint med.
    ska ju va en satio 100 minst i denna maskin...ska ju för fasen få den te o pina på lite o så hovrar jag ju numera:willy_nilly:

    denna maskin avänder dom ju även o släcker bränder med o inte går det ha en slömotor i då för när det briunner då är det ju brått..

    mvh Wesse med full kontroll

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...