Idag hade ja tankar på att knäcka edgen i 2 bitar efter hela vinter (Byggproblem)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jaka
    • maj 2007
    • 1484

    #31
    Hej!
    -Du menar något tungt att flytta så tyngdpunkten kommer rätt..!?
    Bäst är att flytta servon,mottagare och acc! Inte lägga i bly(vikter)

    Kommentar

    • gimbo
      • jul 2007
      • 710

      #32
      Jo... menade så i första hand flytta det som finns. Om inte det hjälper får man tyvärr ta till extra vikt.

      Kommentar

      • speedo_4
        • okt 2007
        • 153

        #33
        Det är inte helt enkelt att flytta runt batteri å mottagare. Att få det bakom servorbyggan är ren galenskap. Funderar på att skära ut lite längst bak i farkosten å lägga lite bly.

        Kommentar

        • gimbo
          • jul 2007
          • 710

          #34
          Ursprungligen postat av speedo_4
          Det är inte helt enkelt att flytta runt batteri å mottagare. Att få det bakom servorbyggan är ren galenskap. Funderar på att skära ut lite längst bak i farkosten å lägga lite bly.
          Med lite vilja kan du få batteriet nakom bryggan. Tror faktiskt till och med att en klubbkamrat har det på sin Edge.

          Kommentar

          • speedo_4
            • okt 2007
            • 153

            #35
            Nu är planet provflygit å klart.
            Slapp vikta då jag gjorde som Gimbo skrev. Satte batteriet bakom servobryggan.
            Snacka om snabbt mot vad man var van vid med sig kadetten.
            KANONKUL!

            Dock gick mottagarbatteriet sönder när andra flygning skulle ske. Tur att det skedde på backen å inte i luften. Blir till att köpa nytt batteri.
            MVH Speedo_4

            Kommentar

            • dacke jocke
              • nov 2008
              • 269

              #36
              film???

              Kommentar

              • speedo_4
                • okt 2007
                • 153

                #37
                Ursprungligen postat av dacke jocke
                film???
                Tyvärr inte idag. Vi har haft öppning av flygfältet. men ska se till att det blir nån film här framöver när den flyger. Flög som sagt fantastiskt fint tycker ja. Behövde bara göra mekanisk intrimning på maskin. inge petande på radion. flög kanon ändå.

                Kommentar

                • gimbo
                  • jul 2007
                  • 710

                  #38
                  Härligt att tråden har vänt från det negativa till det superkuliga Visst är det en härlig buskärra!

                  Kommentar

                  • speedo_4
                    • okt 2007
                    • 153

                    #39
                    Ursprungligen postat av gimbo
                    Härligt att tråden har vänt från det negativa till det superkuliga Visst är det en härlig buskärra!
                    Grymt kul.
                    kommer dock ta ett litet tag att vänja sig vid farten då man hoppat från trainer till denna maskin. Men flyger som sagt superbra så den har varit grymt prisvärd.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...