Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Testade min MagnumR häromdan och det var lite scary..
gick som ett troll men hade på tok för lågt höjdroder utslag, landade med full
höjd, tur nog var det mjukt i gräset så det gick fint, ingen skada alls..
Testade min MagnumR häromdan och det var lite scary..
gick som ett troll men hade på tok för lågt höjdroder utslag, landade med full
höjd, tur nog var det mjukt i gräset så det gick fint, ingen skada alls..
West .50 me pipa :-)
Flytta bak TP så behövs mindre höjdroder när det går långsamt
//Kristoffer gustafsson
Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
Helikopter: T-rex 700 DFC,
Sändare: Futaba T18SZ,
Ludde hade samma probs, TP skall om ja inte minns fel vara på ca 155 från kanten där vingen fäster fram, dvs mitten av vingen å bak. Min flög ja med 10mm utslag å hade inte höjd, sen ändrade ja TP å då vart den som en dröm. Den är riktigt snäll att landa så flytta tillbaka TP tills du är nöjd med den.
Dom är snygga o säkert roliga o flyga, men dom är ju så små att jag är rädd o tappa bort den i luften,eller syns den bra i luften?
Den syns men som sagt den försvinner ätt lång bort väldigt fort så man får lixom ha lite i minnet hur den ligger.. gör man en stor vänster sväng lär den ju komma tebax efter ett tag :-)
Ludde hade samma probs, TP skall om ja inte minns fel vara på ca 155 från kanten där vingen fäster fram, dvs mitten av vingen å bak. Min flög ja med 10mm utslag å hade inte höjd, sen ändrade ja TP å då vart den som en dröm. Den är riktigt snäll att landa så flytta tillbaka TP tills du är nöjd med den.
ahaa.. funderade lite på det.. 135mm är det nu.. ska prova flytta bak lite..
dock sitter tanken långt fram.. vilket gör att den blir klart mer framtung tankad..
Hej!
Under 100kmh...!???
Vilken motor och propeller kör du med då?? Har du OS .46 så passar en APC 9x7 eller 10x6 bra. Likaså en RAM 10x6 eller 10x7.
Master A (de med vita spetsar) är de absolut sämsta propellrarna på marknaden så undvik dem! MA Scimitar är däremot bättre.
Med en OS.46 och rätt glödstift,soppa,tank och propeller samt en flygklar vikt runt 1700-1800g ... kommer du lätt upp i 180km/h med Sonic 500.
Tips! Ta bort överbyggnaden på kroppen!
Kom gärna över till os på fastlandet och se en pylontävling! Närmast i tid och rum är Q-500 tävlingen (och Super Q-500) i Trosa den 13 juni.
Vad varvar HP:n med 10x6 RAM eller Graupner snurra?? En så gammal motor (antar att den är körd tidigare) behöver säkert nya kullager för att funka bra.
Webra .40 GT varvar ca 14000v/m med gamla dämparen och ca 15000 v/m med nya dämparen med 80/20 soppa (20% ricinolja) och Nova Rossi 3 eller 4 stift.
ASP .40 (Kyosho .40 GX ) varvar ca 14500-14600 v/m med 10x6 RAM eller Graupner cam-prop snurra och Nova Rossi 3 eller 4 stift.
Trodde jag möttes av en trainer när jag kom till fältet, en liten sådan, det
var ju dock din Sonic JS... Sen ojoj kom nåt ylande förbi, måste vart den
där styroksbiten du har Mr X. Den gillar jag. Snabb jevvel! ...
Kommentar