Snabba metanolplan

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • js_
    • jul 2007
    • 666

Idag dök det ju upp ett paket
    Bifogade filer

Kommentar

• Ludde
      • maj 2006
      • 399

Testade min MagnumR häromdan och det var lite scary..

gick som ett troll men hade på tok för lågt höjdroder utslag, landade med full
      höjd, tur nog var det mjukt i gräset så det gick fint, ingen skada alls..

West .50 me pipa :-)

Kommentar

• Krille
        • maj 2006
        • 1184

Ursprungligen postat av Ludde
        Testade min MagnumR häromdan och det var lite scary..

gick som ett troll men hade på tok för lågt höjdroder utslag, landade med full
        höjd, tur nog var det mjukt i gräset så det gick fint, ingen skada alls..

West .50 me pipa :-)

Flytta bak TP så behövs mindre höjdroder när det går långsamt
        //Kristoffer gustafsson

Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
        Helikopter: T-rex 700 DFC,
        Sändare: Futaba T18SZ,

Kommentar

• js_
          • jul 2007
          • 666

Dom är snygga o säkert roliga o flyga, men dom är ju så små att jag är rädd o tappa bort den i luften,eller syns den bra i luften?

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
            • 5250

Ludde hade samma probs, TP skall om ja inte minns fel vara på ca 155 från kanten där vingen fäster fram, dvs mitten av vingen å bak. Min flög ja med 10mm utslag å hade inte höjd, sen ändrade ja TP å då vart den som en dröm. Den är riktigt snäll att landa så flytta tillbaka TP tills du är nöjd med den.
            //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Ludde
              • maj 2006
              • 399

Ursprungligen postat av js_
              Dom är snygga o säkert roliga o flyga, men dom är ju så små att jag är rädd o tappa bort den i luften,eller syns den bra i luften?
              Den syns men som sagt den försvinner ätt lång bort väldigt fort så man får lixom ha lite i minnet hur den ligger.. gör man en stor vänster sväng lär den ju komma tebax efter ett tag :-)

Kul som fan..

Kommentar

• Ludde
                • maj 2006
                • 399

Ursprungligen postat av drhanke
                Ludde hade samma probs, TP skall om ja inte minns fel vara på ca 155 från kanten där vingen fäster fram, dvs mitten av vingen å bak. Min flög ja med 10mm utslag å hade inte höjd, sen ändrade ja TP å då vart den som en dröm. Den är riktigt snäll att landa så flytta tillbaka TP tills du är nöjd med den.
                ahaa.. funderade lite på det.. 135mm är det nu.. ska prova flytta bak lite..
                dock sitter tanken långt fram.. vilket gör att den blir klart mer framtung tankad..

Tnx :-)
                Senast redigerad av Ludde; 2009-05-19, 21:16.

Kommentar

• js_
                  • jul 2007
                  • 666

Nu är min Sonic premiärad med en 40 i nosen, men den vart en stor besvikelse, blev ju ifrånåkt av en styrox bit:banghead:

Skulle tippa på att den gick lite under 100 kmh.

Kommentar

• Mr X
                    • apr 2007
                    • 1055

Nu är min Sonic premiärad med en 40 i nosen, men den vart en stor besvikelse, blev ju ifrånåkt av en styrox bit:banghead:

Skulle tippa på att den gick lite under 100 kmh.
                    Här blåser man förbi Sonicen med min lilla frigolit kärra :sarcastic:
                    Du borde kanske hänga en DL-50 i nosen för att få fart på Sonicen.

Pylonflyg :icon_butt:

RC Åland
                    RC Åland på facebook
                    På tok för många flygande saker.

Kommentar

• js_
                      • jul 2007
                      • 666

Blir nog o hänga på min Irvine 72, så kanske jag kör ifrån dig

Kommentar

• Mr X
                        • apr 2007
                        • 1055

Blir nog o hänga på min Irvine 72, så kanske jag kör ifrån dig
                        Måste vara ett skämt att man rekommenderar motor från 25 på den kärran
                        Blir då att släpa på en hel massa bly i nosen och en trainer flyger snabbare.
                        RC Åland
                        RC Åland på facebook
                        På tok för många flygande saker.

Kommentar

• jaka
                          • maj 2007
                          • 1490

Hej!
                          Under 100kmh...!???
                          Vilken motor och propeller kör du med då?? Har du OS .46 så passar en APC 9x7 eller 10x6 bra. Likaså en RAM 10x6 eller 10x7.
                          Master A (de med vita spetsar) är de absolut sämsta propellrarna på marknaden så undvik dem! MA Scimitar är däremot bättre.
                          Med en OS.46 och rätt glödstift,soppa,tank och propeller samt en flygklar vikt runt 1700-1800g ... kommer du lätt upp i 180km/h med Sonic 500.
                          Tips! Ta bort överbyggnaden på kroppen!

Kom gärna över till os på fastlandet och se en pylontävling! Närmast i tid och rum är Q-500 tävlingen (och Super Q-500) i Trosa den 13 juni.
                          Bifogade filer
                          Senast redigerad av jaka; 2009-05-22, 08:20.

Kommentar

• js_
                            • jul 2007
                            • 666

Jag körde med en gammal HP 40 och en APC 10x6, bränsle va 70/15/15 från söders rc.
                            Canopyn hade jag borta.

Kommentar

• jaka
                              • maj 2007
                              • 1490

Hej!

Vad varvar HP:n med 10x6 RAM eller Graupner snurra?? En så gammal motor (antar att den är körd tidigare) behöver säkert nya kullager för att funka bra.

Webra .40 GT varvar ca 14000v/m med gamla dämparen och ca 15000 v/m med nya dämparen med 80/20 soppa (20% ricinolja) och Nova Rossi 3 eller 4 stift.

ASP .40 (Kyosho .40 GX ) varvar ca 14500-14600 v/m med 10x6 RAM eller Graupner cam-prop snurra och Nova Rossi 3 eller 4 stift.

Kommentar

• Ålänning
                                • maj 2007
                                • 6809

Trodde jag möttes av en trainer när jag kom till fältet, en liten sådan, det
                                var ju dock din Sonic JS... Sen ojoj kom nåt ylande förbi, måste vart den
                                där styroksbiten du har Mr X. Den gillar jag. Snabb jevvel! ...
                                www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

Arbetssätt...