Vad har ni för motorer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • T5
    • jul 2006
    • 1300

    #1

    Vad har ni för motorer?

    Skulle vara kul att höra vad ni kör med (4T/2T/Bensin/Önskelista...Elmotorer går fetbort då det här är "förbränningsmotor" forumet! )

    Här är en lista av mina pärlor:

    4-Takt
    -OS .70-FSII
    -OS .70-FSII
    -OS .52-FS
    -Magnum .52-FS

    2-Takt
    --------------
    -Webra .50GT
    -Webra .50GT
    -OS .10LA

    Bensin
    -------------
    n/a

    Önskelista
    -Magnum 180-FS
    -Magnum .30-FS
  • mac77
    • maj 2006
    • 513

    #2
    4-takt
    Saito 100
    Saito 82
    OS 70II

    2-takt
    Irvine 53
    Topaz 46
    Kyosho 40
    OS Max 15


    Bensin
    n/a

    Önskelista
    Saito 30
    Saito 56

    Kommentar

    • colsson
      • maj 2006
      • 1165

      #3
      Fyrtakt

      ASP .61 (Har aldrig tjuvstannat av sig själv, min guldklimp!)
      O.S .70 (Ny, ej inkörd)
      Saito .72 (begagnat köp, körd 10 tankar)
      O.S .40 (begagnat köp, fint skick)

      Tvåtakt

      ASP .46 (Har ej tjuvstannat nån gång, lagren är bytade dock, går kanon)
      O.S .15 marin. Konverterad till luftkyld topp. (dragstart!)
      O.S .10 LA

      Inköpslistan

      ASP .91FS eller 1.20FS

      Kommentar

      • loop
        • maj 2006
        • 328

        #4
        4 takt
        Saito 100 Bensin konverterad
        OS 90 "surpas 1 trorjag gammal med går klockrent"
        OS 70
        2 st OS 26

        2 takt
        Webra .61
        OS fx46
        weco .19 "bil motor tro jag men fungrar bra"
        magnum .15
        Rossi .61 med pipa
        MDS .40
        OS max III .15

        Kommentar

        • ssn
          • maj 2006
          • 796

          #5
          4-.stroke????

          Blääääääääääääääääää

          Sosen! To stroke for ever!!!

          Kommentar

          • bokis
            • maj 2006
            • 5041

            #6
            2 st saito 56
            2st saito 120
            3st OS 52
            2st OS 91
            1st OS120
            3 st OS 70
            1 st OS 300
            2 st roto 25
            2 st sy 120
            3 st OS 48
            1 st Laser 160
            ..o några tvåtaktare som funkar bra som hyllvärmare..
            Gillar SY 120:orna ,går gudomligt,roton är lysande o sen den därninga 300:an e trevlig..Men ingen som går taskigt av de andra...
            80-10-10 forever Sosen..men tvåtakt???HUA!!!
            // Bokis

            ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
            (nu även med biskvier!)

            Kommentar

            • colsson
              • maj 2006
              • 1165

              #7
              Tvåtaktare kommer jag nog inte köpa igen. Jag tycker att de kladdar onödigt mycket, låter förjäkligt och har en heffaklump till ljuddämpare.

              Kommentar

              • Tobbe O
                • maj 2006
                • 1431

                #8
                Jag har en massa olika... :( Men bara två riktiga motorer en YS 110FZ och en YS 63FZ-s.

                Kommentar

                • Frippe
                  • maj 2006
                  • 226

                  #9
                  2 taktare
                  OS 46fx
                  OS 46ax
                  OS 35fp
                  OS 25sf
                  Magnum 21 gp
                  Thunder tiger 15
                  Thunder tiger 39 pro(heli)

                  Two stroke 4-ever!

                  Kommentar

                  • Ingemar
                    • maj 2006
                    • 2

                    #10
                    En OS 25 tvåtakt.

                    Kommentar

                    • _Nik_
                      • maj 2006
                      • 186

                      #11
                      1st ys.50 2t heli
                      1st ys.80 2t heli
                      1st ys.91 2t heli
                      1st ys.63 4t flyg
                      1st ys tshirt storlek L

                      1st webra75 2t heli
                      1st os.50 2t heli
                      1st tt.50 2t heli
                      1st os.37 2t heli
                      1st tt.39 2t heli
                      1st tt.46 2t flyg
                      1st tt.36 2t flyg
                      1st os.25 2t flyg

                      Kommentar

                      • Sweeper
                        • jun 2006
                        • 3961

                        #12
                        Fyrtakt
                        1 st Saito 56
                        1 st Saito 72
                        2 st Saito 150
                        1 st Saito 300T
                        1 st RCV 91CD

                        Tvåtakt
                        3 st OS 91FX

                        Turbin
                        1 st BMT 120KS

                        Kommentar

                        • ssn
                          • maj 2006
                          • 796

                          #13
                          ASP .46 3 st
                          Irwine .46 1 st
                          ASP .61 1 st
                          ST .91 1 st
                          Moki 180 1 st
                          Sosen..

                          Kommentar

                          • TomasE
                            • maj 2006
                            • 368

                            #14
                            4-takt:
                            1st Saito 45
                            1st Saito 180
                            1st OS 48 Surpass
                            1st OS 120
                            1st SY 61

                            2-takt:
                            1st OS 40FX
                            1st OS 91FX
                            2st OS 91VR-DF
                            1st Rossi 61
                            1st SuperTiger 49 Sport

                            Turbin
                            1st Simjet3000
                            Do you remeber when sex was safe and flying was dangerous?

                            Kommentar

                            • H_enke
                              • maj 2006
                              • 150

                              #15
                              Tvåtakt
                              OS .15 LA
                              MVVS .15 Diesel
                              OS .40 LA



                              Ursprungligen postat av Frippe
                              2 taktare
                              OS 46fx
                              OS 46ax

                              Two stroke 4-ever!
                              Ursäkta för att det blir lite offtopic, men vad är skillnanden mellan FX och AX, förutom att AX är nyare och annat utsende? Vilken av dessa två tycker ni går bäst?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...