Saito 125 vs YS 110

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anders48
    • okt 2008
    • 20

    #16
    Jag har aldrig ägt en Saito som går bra med originalförgasaren. 91:an som jag har nu blev en helt annan motor med en förgasare från en gammal OS 120, superlåg tomgång och nästan vibrationsfri, drar rent genom hela registret. Nu är den väl 5-6 år gammal så jag vet inte om Saito har förbättrat sina förgasare på nyare motorer. Har ni problem med vibrationer och oren gång på låga varv så prova en annan "fugge".
    /Anders

    Kommentar

    • Michael
      • maj 2006
      • 1742

      #17
      Ni som har problem med vibrerande Saitos, har ni justerat tomgångsnålen på förgasaren? Min erfarenhet är att fabriksinställningen är extramt rik och att såväl motorgång, vibrationsnivå och bränsleförbrukning blir avsevärt bättre om man justerar tomgångsnålen rätt.

      Kommentar

      Arbetssätt...