För klen motor?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AmRi
    • jan 2009
    • 223

Hej,
    Som ngn sa ovan, med mindre propp måste du ställa om motorn eller i alla fall huvudnålen skall dras in tills den varvar max och sedan öppnar du nålen några hack så den inte går snålt. Mindre propeller och belastning gör att motorn behöver mindre soppa helt enkelt.

Kommentar

• Elia
      • mar 2008
      • 261

Hej Kenneth!
      Ja det stämmer motorn har inte gått mer än max 1,5 liter på marken så dfen är säkert inte innkörd. Jag har givet vis samma fabrikat på proppeller när jag jämför. Det är säkert som du säger att den behöver gå lite till för att slita in sig bra. Då kommer säkert varvet att öka.
      Motorn går nog en aningen rikt oxå. gör man en dykning så ökar varvet ganska rejält av ljudet att dömma och den orkar då ha det varvet tills man drar av på gasen själv, så det verkar som att den behöver lite hjälp att komma upp i dom sista tusen varven.

Mvh Elia.

Kommentar

• kenneth67
        • jun 2007
        • 2545

det kan skilja massor på olika proppar .. vi kan ta min lilla extra som exempel med en asp 46 motor när det kommer till att proppa för kraft dvs liten stigning så har det visat sig att en apc 11x4 !! ger mig mest kraft går jag upp till 12 el 13 x4 varvar inte motorn lika mycket och ger betydligt sämmre drag med en 11x4 är det precis så att det går att hålla kärran i hovring så gott det nu går med för små roder men orkar inte dra sig ur med större propp trillar den ur omedelbart farten med denna propp räcker till även för lite mer fart fyllda lekar men är ingen racer .. kärran väger ca 2,6-2,7 kilo och 46 är minsta rekomenderade storlek till extran ..

tar jag en master eller annan noname propp så funkar det inte alls kraft mässigt men är fullt flygbart så visst är det lite som jaka brukar skriva apc är en bra propp som är effektiv .. men den är också dyrare än en master i samma storlek
        absolut bäst är en apc 13x4 W men den går till en 140 kr ca .. finns en mindre med 12,?x3,? som är en ypperlig 3d propp .. så prova dig fram valet är beroende på typ av flyg maskin det som passar på min extra passar kanske inte alls på din

men framflör allt ställ in motorn ordentligt .. innan du börjar labba runt med massa olika proppar .. och ha i åtanken att du köpt en budget motor som kanske är sämmre än vad asp sc å dylika är .. därmed inte sagt att det är en dålig motor !

Kommentar

Arbetssätt...