Krach-kit
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Gahhh.... När du "säger" det, så inser till och med jag att det är nödvändigt! :eek:
Svetsa axeln kanske? :pBara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Och då behöver det dessutom vara ett flexande "snöre" som behåller elasticiteten i temperaturer ner till -35 grader....
Nu har jag verkligen lyckats göra mycket elektrisk på det här järnspettet.... Suck..Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Tack, jag behöver det!
Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Men de kommer att gå av i kylan och naturligtvis just när de behövs som bäst!
Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Ahaa... Ska kolla hos järnhandlar'n imorgon!
Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Om du kan hitta nordlock brickor så får du ordning på den roterande hjulaxeln.
slipar man ännu en grop i hjulaxeln vars "stoppskruven" ska vara så fungerar det kanoners!
vill du ha stopplinor ändå så kan du kika in denna bild, så här löser vi nordliga grannar problemet med "fjädrande wire" på 50cc planen. Wire som används är samma som pull pull till sidrodret. Men har du nån fiskeaffär så kan det gå att lösa med ståltafsar. Förr på metanolplanen använde vi persienn lina och det fungerade bra det med..GÄLLIVARE RC http://www.gallivarerc.com
#RC Factory Crack Yak
#Telink YAK 55
#88" Extreme Flight Extra 300, DA 50R
#91" Extreme Flight Extra 300 EXP, DLE 55 RA
#91" Extreme Flight Extra 300 EXP, EME 60Kommentar
-
Är helt fascinerad av allt jag lär mig här! Har ju sett brickorna innan, nu vet jag vad de heter också!
Ska gå fram till disken hos järnhandlarn imorgon och säga världsvant att jag vill ha tag på Nord Lock-brickor!
Slipningen är redan klar. Det var då hjulaxeln började röra på sig!
Nu ska vi se om jag inte kan få till något, någorlunda fungerande med hjälp av alla tipsen! Tack alla!
Senast redigerad av Medeashusse; 2014-02-04, 23:39.Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Idag den 11:e Maj 2014 är det ettårsjubileum för krasch-kit tråden!
Den dagen jag skrev första inlägget och det var tillika dagen jag började med hobbyn. I skrivande stund har tråden drygt 42.000 visningar och det ser ut som den läses fortfarande eftersom besöksräknare fortsätter att ticka på!!
Än en gång tack alla som hjälpte mig igång med tips, råd, glada tillrop och en del långdragana suckar! Ni fick mig upp i luften, även om landningarna än så länge fortfarande ibland sorteras under "krasch".
Jag hoppas att trådens innehåll har gett andra nybörjare tips, idéer och inspiration om var och hur man ska börja ta sig an denna spännande hobby!
Om du är nybörjare så ge inte upp, utan fortsätt envist och målinriktat att limma o träna, tills ni kommer över tröskel och börjar få lite flyt.
I forumet finns nästan en outtömlig kunskapsbas där ni kan fråga om i princip vad som helst.ang modellflyg. De gäller bara vara trevlig, så ställer de med glädje upp och hjälper dig.
Under vintern har min flygaktivitet minskat, men hotar att komma igen med nya vilda framfarter längre fram
Fyll själv in de vanliga ursäkterna för att inte komma ut... "Motvind JOBB snedvind TID XXXXX"?!
För de som läser tråden som en följetång kan ni fortsätta läsa den fristående fortsättningen under tråden "Pajala Rc killar och gubbar" i mediearkivet:
Hälsningar
/MarkusSenast redigerad av Medeashusse; 2014-05-13, 17:49.Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Jahopp, då var det dags att återuppliva den här tråden eftersom jag stött på något nytt!
Hur "avlivar"/"desarmerar" man ett Lipo som fått en smäll och blivit deformerat på säkraste vis?
Vill inte slänga det i batteriholken utan att ha oskadliggjort det, med tanke på att holken är gjord av plast och befinner sig i ett soprum....
Det kan bli en riktig grillkväll av det, med inbjudna gäster från brandförsvaret.
Fick tips om att dra en spik igenom det och låta det brinna upp, men känner inte för att elda just nu.
Finns det något mer odramatiskt sätt?
Senast redigerad av Medeashusse; 2014-08-02, 16:30.Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
-
Ok!
Bara slänga ner det som det är eller hur då?
Vad händer med det?
Någon speciell salinitet?Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar

Kommentar