Krach-kit

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Medeashusse
    • maj 2013
    • 959

    #751
    Nej, skojade/skojar bara!
    Har bara upptäck att det finns en falang med fundamentalister som helst ser att det man flyger med består av:

    * 2-4 vingar
    * Med minst två meters spännvidd mellan vingspetsarna
    * Motor som är metanol eller bensindriven eventuellt diesel, men då av nostalgiska skäl.
    * Minst 50cc, allt annat ses som symaskiner.
    * Kan acceptera 2-takt men en riktig maskin skall ha 4-takt.

    Ytterligare en möjlighet är minst tre meter i vingspann men helt utan motor!

    Nåååå, Thomas har jag inte rätt eller glömde jag något!? :p
    Senast redigerad av Medeashusse; 2013-10-13, 12:57.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

    Kommentar

    • Thomas

      • jun 2006
      • 7673

      #752
      Alltså...
      :applouse:
      Du har ju gjort läxan riktigt bra!
      Guldstjärna!!!
      Sitt ner...
      Retroholic!

      Kommentar

      • Medeashusse
        • maj 2013
        • 959

        #753
        Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

        Kommentar

        • Medeashusse
          • maj 2013
          • 959

          #754
          For the record, nu har husse fått tummen ur och reparerat lill-Sbachen. Dags för nya äventyr!

          Before:

          And after:


          Något ärrad, men det brukar de flesta flygplan bli i min närhet..
          Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

          Kommentar

          • Thomas

            • jun 2006
            • 7673

            #755
            Tror jag inte en sekund på!!
            Du har säkert köpt en ny...
            :sarcastic:
            Retroholic!

            Kommentar

            • Medeashusse
              • maj 2013
              • 959

              #756
              Du tänkte inte på att jag kan ha lagt upp en gammal bild som after-bild, precis som de gör i bantningsreklamen! :p
              Senast redigerad av Medeashusse; 2013-10-17, 20:12.
              Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

              Kommentar

              • Thomas

                • jun 2006
                • 7673

                #757
                Aha!!
                Du har alltså lagt bilderna i fel ordning!!

                Gör om - gör rätt!!
                Retroholic!

                Kommentar

                • Medeashusse
                  • maj 2013
                  • 959

                  #758
                  Nope, imorgon blir det testflygning om nu inte fingrarna fryser fast i sändaren innan jag gett gas! Det ska bli neråt -11 imorgon och HK har inte leverat våra sändarpåsar än.. Dj##la HK!! :banghead:
                  Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                  Kommentar

                  • 338federal
                    • aug 2013
                    • 127

                    #759
                    Skönt med sändar påse och lite värme inne i påsen. Faasen vad mycket ström den tar. 2200mah 3s lipo 25min sen är det slut. Har inte testat än i -11.

                    Kommentar

                    • Medeashusse
                      • maj 2013
                      • 959

                      #760
                      Kan du inte bygga ihop någon fjärrvärmelösning så vi andra kan koppla in oss på din värmare? Annars får vi väl sätta eld på en av flishögarna..
                      Ska du med, vi pratade om att dra vid lunchtid?
                      Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                      Kommentar

                      • jocke1963
                        • dec 2007
                        • 2709

                        #761
                        Köp en bunt sånahärna och släng in i sändarpåsen..?

                        Kommentar

                        • Medeashusse
                          • maj 2013
                          • 959

                          #762
                          Jomenvisst!
                          Thomas har redan tipsat om sådana och minns jag inte fel ska jag ha typ fyra kolstavsbrännare liggandes någonstans, i en avlägsen kartong, på en plats jag inte minns...
                          Snabb leverans & stort sortiment av Stabilotherm — Besök OutdoorExperten SE ✓ Stort eget lager ✓ 30 dagars öppet köp ✓ Enkla returer


                          Men HK har ju inte skickat påsarna än!!!

                          Tänkte mer att Federal kunde göra en helhetslösning med ett abonnemang!
                          Senast redigerad av Medeashusse; 2013-10-18, 13:43.
                          Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                          Kommentar

                          • Medeashusse
                            • maj 2013
                            • 959

                            #763
                            Då ska vi se om inte problemet med flishögarna är löst snart, dags för den riktigt stora landningsbanan! Isen har så smått börjat dyka upp på Torneälven... :thumbup:


                            (För kalenderbitaren: https://sv.wikipedia.org/wiki/Torne_%C3%A4lv )
                            Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                            Kommentar

                            • jocke1963
                              • dec 2007
                              • 2709

                              #764
                              Dags att bygga/köpa skidor till kärrorna..?

                              Kommentar

                              • Medeashusse
                                • maj 2013
                                • 959

                                #765
                                Appsolutliey! Här ska skos om snart!
                                Ska börja med Icon A5:an och trycka fast tejp på undersidan av den, sedan blir det miniskidor på de andra!
                                Ingen snö o tala om än här nere i söder däremot uppe i Vittangi och Svappavaara ligger det redan några centimeter, men ligger temperaturen lika lågt som den gjort sista tiden blir det ordentligt med snö snart även här!
                                Senast redigerad av Medeashusse; 2013-10-19, 21:17.
                                Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...