Krach-kit

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flahultarn
    • jan 2012
    • 489

Ursprungligen postat av Medeashusse
    Så om jag förstår dig Multipass och övriga i församlingen rätt, vore alternativ 1 den mest passande?
    http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=951
    Har du inte ont av de 175 grammen skulle det vara mitt val och som multipass säger på en 13x4-5-6, det blir säkert bra. Kolla amperen bara=)

Ser att RCFlight testat denna på 3-cell och 14x7. Kan du gå upp till 14" får du rejält med drag i spaken =) 14x6 tex. Nu vet jag inte om du kör 3 eller 4-cellssetup eller vad du har för ESC...

Kommentar

• Medeashusse
      • maj 2013
      • 959

Ska funka fint tror jag, det sitter ett 60A's Hobbywing platinum fartreglage I kärran. Har 3S just nu, men är eventuellt på gång att inhandla lite 4S lipon för ett annat litet projekt.
      Då beställer jag en sån och några proppar! [emoji6]
      Senast redigerad av Medeashusse; 2014-08-05, 11:54.
      Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• radiocontrol
        • jul 2006
        • 178

Knivegg för lågt innebär risk för midjestyrt flygplan...

Kommentar

• Medeashusse
          • maj 2013
          • 959

Eeichh! Också ett sätt för att den ska bli lättare att transportera! Jag har nog provat att vika planen på alla håll som går vid det här laget... :sarcastic:

Well, motorn och några proppar är beställda, men jag råkade slinta på tangentbordet. Det kom in en katt ibland hermelinerna...!! :rolleyes:

Klicka på bilden för större version

Namn: Best.JPG
Visningar: 1
Storlek: 46,9 KB
ID: 502610
          Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• jocke1963
            • dec 2007
            • 2709

[emoji106]

Kommentar

• Medeashusse
              • maj 2013
              • 959

Tja, det borde bli svårare, dock inte omöjligt, att mula propelleraxeln på en sådan!? [emoji3]

Kommentar

• Flahultarn
                • jan 2012
                • 489

Ursprungligen postat av Medeashusse
                Eeichh! Också ett sätt för att den ska bli lättare att transportera! Jag har nog provat att vika planen på alla håll som går vid det här laget... :sarcastic:

Well, motorn och några proppar är beställda, men jag råkade slinta på tangentbordet. Det kom in en katt ibland hermelinerna...!! :rolleyes:

[ATTACH=CONFIG]46875[/ATTACH]
                Nu får du erkänna den verkliga händelsekedjan i det här =) Var det inte såhär att du egentligen satte Mentorn i backen för att du då visste att det fanns en möjlighet att "slinta" lite sådär (o)medvetet på tangenterna på EDFen du spanat in sedan länge och sen inte för allt i världen kunde förstå hur du skulle få bort den ur kundvagnen...

Det kallas "vill ha och prova syndromet" hjälp finns att få har jag hört...

Lycka till ... har lyckats hålla mig från EDFerna själv (än så länge skall väl tilläggas) främst för att jag tycker de låter förskräckligt otrevligt och vill skona grannarna från det...

Kommentar

• Medeashusse
                  • maj 2013
                  • 959

Ha, ha! Självklart är det så!

Nja, att plantera Mentorn i backen ingick väl inte i planen även om den händelsen passar in bra konspirationsmässigt.
                  Flyger på platser där ingen skulle höra mig skrika, så varför inte en EDF!? [emoji4]

Har snurrat runt det där planet sedan i vintras, så det var egentligen inte så oväntat för min del!
                  Men egentligen är det Snickardjävelns och Thomas fel, de trodde inte att jag tordes:

Mentorn blir inte pensionerad för det, utan kommer flyga en hel del framöver och vara med om fler äventyr!

Kommentar

• Medeashusse
                    • maj 2013
                    • 959

Emaxen på plats med en 13 X 4 propp, till att börja med.

Och Vipern står bredvid o väntar på att husse ska bestämma sig för vilken drivlina som ska i..
                    Senast redigerad av Medeashusse; 2014-08-08, 20:39.

Kommentar

• Flahultarn
                      • jan 2012
                      • 489

Härligt! Tvivlar inte på att du kommer delge oss resultatet men kan ju inte låta bli att puffa lite. Det är väl inte mörkt redan...

Kommentar

• Medeashusse
                        • maj 2013
                        • 959

Jodå, lite väl mörkt har det blivit här, men laddaren jobbar så smått med att ladda Lipona tills imorgon.. [emoji6]

Kommentar

• Medeashusse
                          • maj 2013
                          • 959

Hepp, blev inte så mycket till motorpremiär!!
                          E-säkringen flög all världens väg från proppaxel på andra rundan. Medbringaren var väl den som räddade saker o ting ifrån katastrof.
                          Alla dessa små, små saker som kan ställa till det så stort.

Men jag tyckte nog att planet var lite trött med 13 X 4 proppen. Kanske berodde det på den byiga vinden?

Kommentar

• Medeashusse
                            • maj 2013
                            • 959

14 X 7, perfekt! :-D

Kommentar

• Thomas
                              • jun 2006
                              • 7703

Snyyyggt!!!
                              Retroholic!

Kommentar

• Medeashusse
                                • maj 2013
                                • 959

Otroligt draaaag! Kunde göra stooora fina loopar! [emoji4]

Kommentar

Arbetssätt...